اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هماهنگی ستادهای شهرستانی روحانی در گلستان:

توقف حکم گزینه دولت خواست نیروهای معتدل گلستان بود

مسئول هماهنگی ستادهای شهرستانی روحانی در استان گلستان گفت: برخلاف اظهارنظرهای طرح شده، توقف حکم گزینه دولت، خواست منطقی و به‌حق نیروهای معتدل حامی روحانی در گلستان بود.

توقف حکم گزینه دولت خواست نیروهای معتدل گلستان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یوسفعلی رستمانی شامگاه پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: برخی می‎خواهند این ماجرا را به مخالفت نمایندگان استان با گزینه پیشنهادی دولت ربط دهند که با احترام به این دوستان، چنین موضوعی اصلاً صحت ندارد.

استاندار گلستان باید با نماینده ولی‌فقیه در استان هماهنگ باشد

وی خاطرنشان کرد: با وجود توانمندی گزینه دولت در عرصه کار اجرایی به ویژه موضوعات عمرانی، توقع می‎رفت دولت پس از سال‎ها، سکان استانداری را به نیرویی بومی، آشنا به منطقه و هماهنگ با نماینده ولی‌فقیه در استان بسپارد.

رستمانی ادامه داد: استاندار آینده باید ضمن آشنایی با استان، مدیری توانا، دانا و با انگیزه باشد و با رعایت شأن نماینده عالی دولت در استان به همه شرایط آن از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مسلط باشد.

کم‎لطفی به نماینده ولی‌فقیه در استان، کم‌لطفی به سرنوشت گلستان است

وی با اشاره به طرح گزینه‎های مختلف از سوی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با احترام به تمامی منتقدان دولت و سلایق فکری آنان، می‎خواهیم شرایط را درک کرده و توقع نداشته باشند در حالی که برخی از آنان به اکثر وزرای دولت رای منفی داده‎اند، از همین دولت سهم‎خواهی کنند.

این فعال سیاسی حامی دولت تصریح کرد: اینکه برخی لیست می‎دهند و در لیست خود هیچ‎گونه توجهی به نظرات نماینده ولی‌فقیه در استان نمی‎کنند، از انصاف و عدالت به دور است.

رستمانی متذکر شد: نقش نماینده ولی‌فقیه و نماینده مردم استان در مجلس عالی خبرگان در رشد و توسعه این منطقه و وحدت آفرینی بین اقوام و مذاهب غیرقابل انکار است و بی‌توجهی به این جایگاه جای تامل دارد.

وی تصریح کرد: هر بی‎توجهی و کم‎لطفی به این شخصیت بزرگ کم‌لطفی به سرنوشت استان محروم گلستان است.

بومی بودن استاندار به نگاه ترجیحی است

رستمانی ادامه داد: در جلساتی که خدمت ایشان رسیدیم، نگرانی ایشان را احساس کردیم و در نظراتشان درک کردیم که یک استاندار بومی پرتوان، کارآزموده، قوی، مدبر و همسو با سیاست‎های مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید می‎تواند استان را به سمت توسعه متحول سازد.

وی با اشاره به پشتوانه ملی دولت روحانی خاطرنشان کرد: به نظر می‎رسد حتی آمریکایی‎ها و اروپایی‌ها نیز پیام ملت ایران را برای تغییر شرایط دریافت کرده‎اند، اما در داخل کشور هنوز برخی پیام ملت را دریافت نکرده‎اند.

باید اجازه داد کسانی که روحانی را انتخاب کردند، در انتخاب دیگر کارگزاران دولت دخیل باشند

رستمانی تصریح کرد: همان اکثریتی که روحانی را سرکار آورده و به برنامه‎ها و دیپلماسی سیاسی وی رای اعتماد داده است، اکنون نیز همان اکثریت مردمی می‎خواهد در زمینه تشکیل دولت و انتخاب کارگزاران آن نقش‎آفرینی کند.

وی ادامه داد: این روند در دولت‎های پیشین به ویژه در دولت‎های نهم و دهم نیز وجود داشت، چنانچه نیروهای معتدل و اصلاح‎طلب هیچ توقعی از آن دولت نداشتند و مسیر ورود آنان نیز به عرصه اجرایی مسدود شده بود.

پیام ملت را باید درک کرد

مسئول هماهنگی ستادهای شهرستانی روحانی در استان گلستان با تاکید بر این مهم که دولت اعتدال از همه نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای معتدل در بدنه خود سود می‎برد، اذعان داشت: آقایان پیام ملت و زحمات کسانی که در آن شرایط از برنامه‎های دکتر روحانی حمایت کرده‎اند را درک کرده و این زحمات را به نام خود مصادره نکنند.

تاکید بر پرهیز از انحصارطلبی در دولت تدبیر و امید

رستمانی افزود: با پرهیز از هرگونه انحصارطلبی باید گفت این یک روند طبیعی است که کسانی که به این دولت رای داده‎اند و از برنامه‎های وی حمایت کرده‎اند، اکنون نیز انتظار دارند که برای به ثمر رساندن برنامه‎های دولت نقش بیشتری ایفا کنند.

وی تاکید کرد: نگاه به آرای ماخوذه گلستانی‎ها نشان می‎دهد مطالبات مردم استان در گرو تغییراتی است که آغاز آن با تغییر مدیر ارشد استان شروع می‌شود تا با استقرار استانداری قوی و دیگر کارگزاران توانمند و همسو، گلستان بتواند طعم پیشرفت و توسعه را بیش از گذشته بچشد. 

همه باید برای به ثمر رسیدن برنامه‎های دولت همدل شوند

رستمانی در پایان با تشکر از نماینده ولی‌فقیه در استان، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استانداران پیشین استان ابراز امیدواری کرد که با افزایش همدلی بین مسئولان عالی کشور و استان، بتوان مطالبات ملت و برنامه‎های دکتر روحانی را به ثمر رساند.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/ب40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول