اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرکنسول روسیه در رشت:

روسیه مقصران حمله شیمیایی به دمشق را شناسایی می‌کند

سرکنسول روسیه در رشت گفت: روسیه درباره حمله شیمیایی 21 اوت در حومه دمشق تحقیقات مستقل انجام می‌دهد تا مقصران را شناسایی کند.

روسیه مقصران حمله شیمیایی به دمشق را شناسایی می‌کند

ماکسیم بارانوف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از آغاز تحقیقات روسیه برای معرفی مقصران حمله شیمیایی در حومه سوریه خبر داد و اظهار کرد: روسیه درباره حمله شیمیایی 21 اوت در حومه دمشق تحقیقات مستقل انجام می‌دهد تا مقصران را شناسایی کند.

وی با بیان اینکه این تحقیقات طبق اعلام سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه انجام می‌شود، گفت: لاوروف عنوان کرد که ما از جمله اقدام‌های مستقل خود برای دریافت حداکثر اطلاعات درباره کسانی را انجام می‌دهیم که در این کارهای شرم‌آور دست داشته‌اند و در هر حال برای تعیین مقصران تلاش می‌کنیم.

این مسئول روسی، ادامه داد: به گفته لاوروف این مسایل را با استفاده از تمام اسناد و شواهد در شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد بحث قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق گفته وزیر امور خارجه روسیه، مسکو در تحقیقات بی‌غرضانه در باره تمام گزارش‌ها پیرامون به‌کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه و تعیین مقصران ذی‌نفع است.

بارانوف به انتقاد لاوروف از مقام‌های تعدادی از کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: این کشورها حتی قبل از سفر بازرسان به سوریه، "بشار اسد" رئیس جمهور این کشور را در به کارگیری سلاح شیمیایی مقصر دانستند.

وی، افزود: سرگی لاوروف عنوان کرده که نمایندگان عاقل اپوزیسیون سوریه را باید هر چه سریع‌تر در پشت میز مذاکرات نشاند و تأخیر در برگزاری "ژنوـ2" به نفع تندروها است.

سرکنسول روسیه در رشت با بیان اینکه سران روسیه معتقدند اکنون مسئله این است که نباید وقت بیشتری به هدر رود، اذعان کرد: اعضای اپوزیسیون که دارای عقل سلیم هستند، در پشت میز مذاکرات نشانده شوند.

وی یادآور شد: روسیه معتقد است کسانی باید پشت میز مذاکره قرار گیرند که به فکر تشکیل خلافت در خاک سوریه، تصرف حکومت و سپس استفاده از این حکومت طبق صلاح‌دید خود نباشند بلکه به فکر سرنوشت کشور خود باشند تا متحد و دارای تمامیت ارضی و سکولار باقی‌ مانده و تمام گروه‌های مذهبی و قومی آن در امنیت بمانند.

بارانوف متذکر شد: پیشتر یکی از سخنگویان گروه اپوزیسیون "ارتش آزاد سوریه" اعلام کرده بود که باور ندارد نفرانس بین‌المللی "ژنو ـ 2" برای حل و فصل مسئله سوریه برگزار شود.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول