اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش سراسری راهکارهای ارتقاء سلامت خبر داد

مرگ 5 میلیون نفر در جهان به علت فشار خون بالا / عوامل فشار خون بالا

دبیر علمی چهارمین همایش سراسری راهکارهای ارتقاء سلامت و چالش‌ها از مرگ 5 میلیون نفر در جهان به علت فشار خون بالا خبر داد.

مرگ 5 میلیون نفر در جهان به علت فشار خون بالا / عوامل فشار خون بالا

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، زهره شاه‌حسینی صبح امروز در چهارمین همایش سراسری راهکارهای ارتقای سلامت و چالش‌ها با محوریت فشار خون در جمع دانشجویان این دانشگاه و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، از مرگ 5 میلیون نفر در جهان به دلیل ابتلا به فشار خون بالا خبر داد و بیان داشت: در استان مازندران شیوع فشار خون بالا در سنین 15 سال 13.5 درصد گزارش می‌شود.

وی چاقی، تغذیه نامناسب، عدم تحرک و مصرف دخانیات را مهم‌ترین علت ابتلا به فشار خون بالا دانست و تصریح کرد: جمعیت مازندران با دارا بودن رتبه نخست در چاقی، با یکی از چالش‌های جدی سلامت مواجه است.

دبیر علمی چهارمین همایش سراسری راهکارهای ارتقاء سلامت و چالش‌ها، به ارسال 157 مقاله پژوهشی و مروری از دانشگاه‌های سراسر کشور به دبیرخانه چهارمین همایش سراسری راهکارهای ارتقاء سلامت و چالش‌ها اشاره کرد و افزود: این همایش در محورهای سبک زندگی و فشار خون بالا، مراقبت‌های جامعه محور در بیماران مبتلا به فشار خون بالا، درمان و پیشگیری در بیماری‌های وابسته به فشار خون بالا و همکاری‌های  بین بخشی در پیشگیری از بیماری‌های وابسته به فشار خون بالا در حال برگزاری است.

شاه‌حسینی با اشاره به اینکه در روز نخست این همایش دو کارگاه آموزشی با موضوع روش تحقیقی ترکیبی و پزشکی مبتنی بر شواهد نیز برگزار شد، اظهار داشت: در این دوره از همایش 13 امتیاز بازآموزی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شد.

وی اظهار داشت: پس از ارزیابی مقالات ارسال شده، در نهایت 21 مقاله به صورت سخنرانی، 63 مقاله به صورت پوستر، شش سخنرانی جامع و یک پنل تخصصی با موضوع مولفه‌های اجتماعی سلامت در فشار خون در روزهای برگزاری همایش ارایه می‌شود.

انتهای پیام/86004/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول