اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهار مطرح کرد

شناسایی 1800 بیمار مبتلا به فشار خون در بهار

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار گفت: در غربالگری صورت گرفته در شهرستان بهار یک هزار و 700 نفر بیمار دیابتی و یک هزار و 800 بیمار مبتلا به فشار خون شناسایی شده است.

شناسایی 1800 بیمار مبتلا به فشار خون در بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، آرش مفرح‌ذات صبح امروز در همایش پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی در کانون میعاد اظهار داشت: بیماری‌های قلبی ـ عروقی رتبه نخست مرگ و میر در کشور و استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: چاقی، اضافه وزن و کم‌تحرکی، مصرف دخانیات، فشار خون بالا، تغذیه نامناسب و استرس جزو عوامل مؤثر و خطرساز بروز بیماری‌های قلبی – عروقی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار اعلام کرد: در غربالگری صورت گرفته در شهرستان بهار یک هزار و 700 نفر بیمار دیابتی و یک هزار و 800 بیمار مبتلا به فشار خون شناسایی شده است.

وی گفت: ارائه رژیم غذایی مناسب به بیماران دیابتی، تشکیل کلاس‌های گروهی هفتگی، آموزش تغذیه در بیماری‌های قلبی عروقی از جمله خدماتی است که به بیماران ارائه می‌شود.

مفرح‌ذات تصریح کرد: ارتقای آگاهی مسئولان و مردم در زمینه پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی از مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش است.

وی افزود: هدف سازمان جهانی بهداشت از تعیین موضوع قلب و فشار خون  در سال 2013 میلادی، افزایش سطح آگاهی عمومی در مورد این بیماری، تبلیغ عادت‌های سالم تغذیه و تشخیص بهتر این بیماری است که در نهایت به کاهش خطر سکته و حملات قلبی منجر می‌شود.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند بیماری‌های قلبی و عروقی ویژه بزرگسالی و سالمندی است.

وی افزود: این در حالی است که اصول پیشگیری از بیماری‌های قلبی – عروقی باید از همان دوران کودکی جدی گرفته شود.

سپس فرماندار بهار با اشاره به اینکه عقل سالم در بدن سالم است گفت: امکان توسعه و پیشرفت در جامعه فاقد سلامت ضعیف است و بدن سالم نیز در گرو شیوه زندگی سالم و صحیح است.

نصرت‌الله گلکارزاده اظهار داشت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، دیابت، فشار خون و کم‌خونی ناشی از فقر آهن، راهی جز تغییر شیوه زندگی نداریم و آموزش شیوه زندگی سالم باید از سنین ابتدائی آغاز شود.

وی تصریح کرد: کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب موجب شده تا انسان امروزی مبتلا به یک سری بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای مثل دیابت و فشار خون شود.  فرماندار بهار خاطرنشان کرد: تأمین سلامت جامعه وظیفه یک دستگاه اجرایی نیست و این دستاورد مستلزم مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و هماهنگی و همراهی در زمینه اجرای برنامه‌های سلامت جامعه است.

وی، نقش نهاد‌هایی همانند خانواده، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، دانشگاه‌ها و صدا و سیما در ارتقای ضریب نرخ سلامت در اجتماع را سازنده دانست و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی، آموزش در تعریف سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و آگاه‌سازی از پیامدها و ارائه راهکارها در این عرصه نقش‌آفرین هستند و همه دستگاه‌های مرتبط برای این امر ورود پیدا کنند.

گلکارزاده با اشاره به اهمیت بهداشت و درمان، اظهار داشت: توجه به مقوله سلامت و بهداشت از کلیدی‌ترین مسائل یک جامعه است که باید همه خانواده ها و در حوزه گسترده اجتماع و مسئولان برای تحقق این مهم بسیج شوند. وی اﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮد: ﻣﺼﺮف دﺧﺎﻧﯿﺎت ﻣﻮﺟﺐ ﮔﺮﻓﺘﮕﯽ ﻋﺮوق ﺧﻮﻧﯽ، اﻓﺰاﯾﺶ ﻓﺸﺎر ﺧﻮن و در ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﺮوز ﺳﮑﺘﻪهای ﻗﻠﺒﯽ و ﻣﻐﺰی ﻣﯽﺷﻮد.

فرماندار بهار اﺑﺮاز داﺷﺖ: در ﮐﺸﻮر ﺑﻪ اﯾﻦ ﻧﺘﯿﺠﻪ رﺳﯿﺪه‌اﻧﺪ ﮐﻪ اﻓﺮاد ﺳﯿﮕﺎری 40 ﺑﺮاﺑﺮ ﺑﯿﺸﺘﺮ از اﻓﺮاد ﻏﯿﺮ ﺳﯿﮕﺎری دﭼﺎر ﺳﮑﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ.

در ادامه امام جمعه بهار گفت: اساس دین مبین اسلام بر مبنای بهداشت و رعایت مسائل بهداشتی بوده که همواره در راستای سالم‌سازی افراد و محیط جامعه از نظر جسمی و روحی قدم برمی‌دارد.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا افزود: اگر سبک زندگی اسلامی که مورد تاکید رهبری نیز قرار دارد به درستی اجرا شده و تغذیه بهداشتی مورد نظر اسلام توسط مردم مراعات شود آنگاه بسیاری از  افراد جامعه از خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگون نجات خواهند یافت.

وی ضمن تأکید بر حفظ و ارتقای آرامش روحی جامعه ابراز کرد: آرامش روحی سبب سلامت جسمی افراد جامعه نیز می‌شود که این مهم باید مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/2499/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول