اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خراسان‌شمالی 40 سال زمان می‌برد

استاندار خراسان‌شمالی یکی از معضلات توسعه این استان را وجود پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان کرد و گفت: با فرض تخصیص 100 درصدی اعتبارات با روند کنونی دست‌کم به 30 تا 40 سال زمان برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خراسان‌شمالی 40 سال زمان می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیدعلی‌اکبر پرویزی بعد از ظهر امروز در جمع اصولگرایان خراسان‌شمالی با بیان اینکه دولت گذشته پروژه‌های نیمه تمام زیادی را در استان بر جای گذاشته است، اظهار کرد: سه هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار صرفا از محل پروژه‌های ملی استانی‌ شده برای تکمیل این طرح‌ها نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین راهکارها برای رفع مشکلات اجتماعی در استان سرمایه‌گذاری و اشتغال است، گفت: اگر این مشکل رفع شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی هم حل خواهد شد و اگر به همین شکل باقی بماند، مشکلات روز افزون می‌شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اضافه کرد: متأسفانه طی 35 سال گذشته نتوانسته‌ایم مشکل اشتغال را آنطور که شایسته بوده، حل کنیم از این رو ورود سرمایه‌گذاران به حمایت از آنان، مهمترین راهکار در این راستا به شمار می‌رود.

* تشکیل تیمی برای پیگیری مصوبات رهبری در خراسان‌شمالی

پرویزی یکی از مهمترین برنامه‌های خود را تشکیل تیمی برای پیگیری و تحقق مصوبات از سوی استانداری عنوان کرد.

وی این امر را تحقق مصوبات سفر رهبری به استان و افزایش امیدواری مردم عنوان کرد و گفت: باید برکات این سفر به مردم بیش از پیش تبیین شود و در این زمینه رسانه‌ها بایستی فعالانه‌تر ورود کنند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون در آستانه سالگرد سفر رهبری به استان خراسان شمالی قرار داریم، افزود: شاید برخی این سفر را صرفاً حضور رهبری بدانند، در حالی که این سفر برکات معنوی و برکات مادی فراوانی برای این استان داشته که یکی از مهمترین آن‌ها اختصاص اعتبارات سنواتی برای توسعه استان در بخش‌های مختلف بوده که بسیار ارزشمند است.

* تغییر در نظام اسلامی مسیرش انتخابات است

پرویزی با اشاره به روی کار آمدن دولت‌ها با رویکردهای مختلف گفت: به طور قطع تغییر دولت‌ها در نظام اسلامی مسیرش انتخابات است که این مهم در کشور ما هر هشت سال یک‌بار تجربه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه مردم در این مسیر بسیار مهم است، افزود: انتخابات 24 خرداد تحلیل‌های مختلف را درپی داشته و کسب رای از سوی رئیس‌جمهور منتخب، حاکی از اعتقاد مردم به برنامه‌های دولت تدبیر و امید است.

استاندار خراسان شمالی حضور مقتدرانه رئیس جمهور را در سازمان ملل و تغییر نگاه‌های دنیا به جمهوری اسلامی را برشمرد و گفت: دولت تلاش داشته تا با رویکرد تنش‌زدایی و اعتمادسازی فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز را پیش ببرد.

* برای رفع مشکلات استان راهکار ارائه شود

وی خواستار تحلیل دقیق در مورد مشکلات استان و ارائه راهکارها برای رفع این موانع و مشکلات شد.

پرویزی با بیان اینکه نگاه دولت تدبیر صرفاً کارهای گذرا و بدون کارشناسی نیست، گفت: قطعاً نگاه کارشناسی در پیشبرد اقدامات دولت جایگاه ویژه‌ای داشته تا کارها بر اساس چارچوب‌ها و کارشناسی پیش برود.

وی یکی از مهمترین نیازها در استان را سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف برشمرد و تصریح کرد: از سویی وضعیت دولت اکنون مناسب نبوده تا به این بخش ورود کند و از سویی براساس قانون باید بخش خصوصی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال ورود کند که دولت هم حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

به گفته استاندار خراسان‌شمالی، دولت تلاش داشته تا با حمایت از سرمایه‌گذاران و همچنین کاهش تصدی‌گری، بدنه دولت را چابک‌تر کرده و صرفاً نظارت‌ها را بر عهده داشته باشد.

انتهای پیام/63002/ع40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول