اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز:

نوع معماری یکی از لوازم تحقق حاکمیت دینی است

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: نوع معماری یکی از لوازم تحقق حاکمیت دینی است.

نوع معماری یکی از لوازم تحقق حاکمیت دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محی‌الدین‌ طاهری بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای جامعه روحانیت این شهر با تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در طول مدت رهبری خود بارها بر مسئله حاکمیت فرهنگ دینی بر شئون زندگی شهری تأکید داشتند.

وی با بیان اینکه نوع معماری بسیاری از شهرهای ما نشأت گرفته از فرهنگ غرب است، افزود: آثار منفی این غرب‌گرایی شکلی و سازه‌ای در جامعه قابل مشاهده است که یک نمونه آن دلتنگ‌بودن محیط خانه بوده که خانه‌گریزی افراد خانواده را در پی دارد و اشراف برج‌های بلند بر خانه‌های سنتی را نیز می‌توان در این زمینه مثال آورد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس اضافه کرد: مردم انتظار دارند این مهم از شورای متعهد و اصولگرای فعلی آغاز شود و معماری اسلامی به گونه‌ای شکیل در جای جای شهر هویدا باشد.

لزوم ساماندهی محلات اطراف حرم برای حفظ ساکنان

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در ادامه گفت: اطراف حرم‌ها باید به گونه‌ای باشد که ساکنان محلی مجبور به نقل مکان از این مناطق نشوند.

وی اضافه کرد: این موضوع که اصولگرایان و نیروهای متعهد با اتحاد و وفاق به صورتی یک‌دست وارد میدان انتخابات شدند امر کم‌نظیری بود که در شیراز با هدایت نماینده ولی‌فقیه میسر شد.

طاهری بیان کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری تمام توسعه شهر شیراز باید بر محور حرم‌ها باشد در حالی که این مناطق مرکز تجمع معتادان و مهاجران و انواع آسیب‌ها شده است.

وی ابراز داشت: اطراف حرم نباید به گونه‌ای باشد که خانواده‌های سالم از آن فرار کنند، از طرفی مردم باید بتوانند از هر جای شهر به سهولت به حرم دسترسی داشته باشند.

لزوم قاعده‌مند شدن مراسم تشییع در اطراف حرم‌ها

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین (ع) یکی از عوامل فرار ساکنان اطراف حرم را شیوه ناصحیح برگزاری برخی مراسم دانست و گفت: تشییع جنازه در اطراف حرم سید علاء‌الدین حسین (ع) نباید باعث آزار همسایگان شود.

به گفته وی، گاه در یک روز چند تشییع پشت سر یکدیگر انجام شده و سر و صدا، شیون و تجمع آن مراسم، اهالی محل را به ستوه می‌آورد.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: بسیاری از نمازگزاران به سبب پیدا نکردن جای پارک از نماز جمعه منصرف می‌شوند و باید در این زمینه اقداماتی صورت گیرد که دست نیروی انتظامی باز شده و برای جلوگیری از بسته نشدن راه مجبور به استفاده مداوم از جریمه و حمل با جرثقیل نباشد.

حق این بود که شهردار فعلی تثبیت شود

وی ضمن تشکر از شورای شهر شیراز به سبب تثبیت مدیریت شهری، افزود: مدیر پس از گذشت چند سال تازه با مسائل حوزه کاری خود آشنا شده و بر امور اشراف پیدا می‌کند و این رویه صحیح نیست که چند سال یک بار مدیران تغییر کنند.

طاهری ادامه داد: در صورتی که مدیری در حوزه‌ای خوب کار کند باید این اطمینان را داشته باشد که عملکرد خوب وی با تثبیت مدیریت جواب داده می‌شود و تنها در صورتی که در حوزه‌ای عملکردها قابل قبول نباشد، تغییر توجیه دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه شهرداری شیراز حق همین بود که مدیریت آن تثبیت شده و برخی نقائص با همدلی برطرف شود.

لزوم توسعه متوازن شهری

به گفته وی، وظیفه شورای شهر، سیاستگذاری و پشتیبانی از مجموعه اجرایی شهر است و از این رو مسائلی بر این توان تصمیم‌گیری مترتب می‌شود.

تأکید بر لزوم توسعه متوازن مورد دیگری بود که طاهری در این دیدار به آن اشاره کرد و ابراز داشت: نباید سرمایه‌گذاری‌ها در نقاط ویژه تمرکز پیدا کند و لازم است که سرمایه‌گذاری‌ها در نقاط مختلف شهر به طور متوازن توزیع شود.

انتهای پیام/2448/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول