اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‏دهد

ورود انجمن مفاخر معماری ایران به سامان‏دهی مراکز تاریخی شهر سمنان

انجمن مفاخر معماری ایران به سامان‏دهی مراکز تاریخی شهر سمنان ورود پیدا کرد و در مرحله نخست، حرم امامزاده یحیی (ع) مد نظر قرار گرفت.

ورود انجمن مفاخر معماری ایران به سامان‏دهی مراکز تاریخی شهر سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی شهرداری سمنان، دومین نشست هم‏اندیشی انجمن مفاخر معماری ایران در مهر ماه سال جاری به ارائه طرح سامان‏دهی مراکز تاریخی شهر سمنان اختصاص یافت.

انجمن معماری ایران به همت جمعی از پیشکسوتان و دست‏اندرکاران عرصه‏های گوناگون معماری با اهداف فرهنگی و حمایتی همچون تثبیت جایگاه معماری و معماران در جامعه، حفظ و اشاعه فرهنگ معماری در ایران، حمایت از ارزش‏های اخلاقی معماران و خودباوری در میان معماران شکل گرفته است.

این انجمن پس از برگزاری نشست‏هایی با عناوین «معماری و نجوم»، «رد تاریخ» و «سده گفتمان» در شهریور ماه و مهر ماه سال جاری، برگزاری نشست «کومش سبز» را در دستور کار خود دارد.

در این نشست که صد و یکمین نشست انجمن مفاخر معماری ایران خواهد بود، طرح سامان‏دهی مرکز تاریخی سمنان به نقد کشیده خواهد شد.

در این نشست، علاوه بر محمد منصورفلامکی، محمد سعیدایزدی و علیرضا قلی‏‎نژاد، میهمانانی از سمنان نیز حضور دارند و محمدهادی عموزاده، علی همتی و محمد طاهریان با شرکت در آن به ارائه این طرح خواهد پرداخت.

معرفی ظرفیت‏های تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهر سمنان در سال 1386 در جشنواره‏ای ملی از جمله سوابق ارتباط این انجمن با شهر سمنان است.

رئیس انجمن مفاخر معماری ایران پیشتر سمنان را بهترین شهر ایران برای تأسیس خانه اقوام ایرانی عنوان و از صدا و سیما درخواست کرده بود این استان را در رسانه ملی معرفی کند.

انتهای پیام/2249/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول