اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد

تشکیل کمیته همکاری متقابل حوزه و نمایندگی ایران در یونسکو

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: کمیته دائمی بررسی راهکارهای همکاری متقابل بین حوزه علمیه و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در یونسکو تشکیل شود.

تشکیل کمیته همکاری متقابل حوزه و نمایندگی ایران در یونسکو

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری امروز در دیدار با مجیدی، سفیر و نماینده جمهوری اسلامی در یونسکو اظهار کرد: مسئولان حوزه نسبت به حضور در عرصه جهانی همواره دغدغه داشته‌اند.

وی افزود: این تلاش‌ها به سال‌های پیش از پیروزی انقلاب و زمانی که آیت‌الله بروجردی حمایت خود از تأسیس مسجد و مرکز اسلامی در هامبورگ را اعلام کرد، بازمی‌گردد؛ هرچند مجموعه اقدامات در این زمینه بسیار کم بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه دشمنان نیز همواره در صدد مقابله با فعالیت‌های ترویجی حوزه‌های شیعی بوده‌اند، گفت: امروز ظرفیت‌های گسترده‌ای در اختیار ماست و باید از این فرصت برای گسترش فرهنگ تشیع استفاده کنیم.

وی ادامه داد: عهدنامه مالک اشتر جزء منابع غنی تشیع در امر مدیریت بر اساس نگاه اهل بیت(ع) است و باید مورد توجه قرار گیرد البته از این نوع ظرفیت‌ها و منابع در میان شیعیان فراوان دیده می‌شود و باید از این همه فرصت آموزشی و تبلیغی به بهترین وجه استفاده شود.

حسینی‌بوشهری با تأکید بر معرفی شخصیت‌های تاریخی و دانشمندان بزرگ شیعه به جهانیان، عنوان داشت: در دوران معاصر و در زمان کنونی هم دانشمندان و علمایی در میان ما زندگی می‌کنند که می‌توان با معرفی صحیح آنها به مردمان دیگر کشورها، نقشی عظیم در گسترش فرهنگ تشیع و مبانی ناب اسلامی داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور آیت‌الله حسن‌زاده آملی را از جمله این دانشمندان دانست و گفت: ایشان دارای آثار علمی در رشته‌های گوناگون است و می‌توان او را به عنوان یکی از نخبگان تشیع از طریق یونسکو به جهانیان معرفی کرد.

وی با بیان اینکه باید فعالیت‌های پژوهشی بر اساس نیازهای نمایندگی ایران در یونسکو تعیین شوند، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما تشکیل کمیته دائمی بررسی راهکارهای همکاری متقابل بین حوزه علمیه و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در یونسکو است.

حسینی‌بوشهری گفت: به یقین نمایندگی ایران در این سازمان جهانی شناخت خوبی از وضعیت موجود و مجموعه نیازها دارد و می‌تواند زمینه‌های همکاری میان حوزه و خود را مشخص سازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خواستار تبیین مبانی و نظرات اسلامی و شیعی در زمینه صلح جهانی شد و متذکر شد: باید این ایده‌های ناب را که به یقین موجب شگفتی صاحب‌نظران سیاسی می‌شود، برای آنها تبیین کنیم و بدانیم که اگر نظرات اسلام در جوامع پیاده شوند، هیچ جنگی رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/78004/ذ30/آ3004

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول