اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشن عاطفه‌ها

سبد سبد عاطفه در دستان مردم همدان سبز شد

مردم همدان با حضور خود در میادین شهرها و پایگاه‌های جمع‌آوری کمک به محرومان، حماسه جدیدی را خلق کردند.

سبد سبد عاطفه در دستان مردم همدان سبز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امروز جشن عاطفه‌ها در میادین شهرها، روستاها، پایگاه ‌های بسیج و مساجد استان همدان برگزار شد.

حضور چشمگیر مردم در کنار بچه‌ها حال و هوای عجیبی را به شهر همدان داده بود و همه با دستانی پر به سوی همدلی و هم‌اندیشی می‌شتافتند.

بچه‌های مدارس با معلمان به میادین شهرها آمده بودند تا به مردم شهرستان همدان پیام‌ یاری و نوعدوستی را ابلاغ کنند.

با حماسه‌ای که این دانش‌آموزان دیروز در روز 10 مهرماه سراسر مدارس استان همدان به پا کردند این بار به میادین و پایگاه‌ها قدم گذاشته بودند تا بار دیگر حضور را به نهایت برسانند.

پدر و مادران به همراه فرزندان، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها با دستان پر... انگار برای ادای تکلیف آمده بودند.

آری.... آمده بودند که دلهای خود را با دلهای محرومان پیوند دهند تا ایران همیشه سرسبز و آباد در کنار مردمان با وفایش باز هم خوش درخشد.

آمده بودند که محبت را نثار فرزندانی کنند که مبادا نگرانی و ناراحتی بر چهره‌هایشان نقش بندد.

چه خوب و زیبا بود اوج گرفتن پرچم‌ها و بادکنک‌ها بر فراز پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین.... آسمان همدان سالهاست که نظاره‌گر این حضور چشمگیر و  است.

سالهاست که سبدهای پر از خنده و محبت با دستان بچه‌های این شهر برای نوگلان محروم برده می‌شود.

در حاشیه حضور دلنواز مردم، مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مردم نوعدوست نظام جمهوری اسلامی ایران و به خصوص استان همدان در همه صحنه‌ها حضور چشمگیری را به هم رسانده‌اند تا دشمنانی چون آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نتوانند در حقشان داشته باشند.

نقی منوچهری از برپایی جشن عاطفه‌های امسال نیز به نیکی یاد کرد و افزود: استقبال چشمگیر مردم شهرستان همدان باعث شده که در 300 مدارس این شهرستان خیل عظیم دانش‌آموزان را در کمک‌رسانی داشته باشیم.

وی امروز نیز حضور مردم را در میادین و پایگاه‌ها خوب ارزیابی کرد و افزود: مردم شهرستان همدان با نوعدوستی خود توانسته‌اند تا به امروز 220 میلیون تومان کمک نقدی را داشته باشند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان همدان اذعان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در امر جمع‌آوری کمک‌های مردمی شهرستان همدان تا به امروز، افزایش خوبی نسبت به مبلغ کل 250 میلیون تومانی سال قبل بوده است.

وی از برگزاری جشن عاطفه‌ها در سه پایگاه نماز جمعه شهرستان همدان خبر داد و افزود: شهرستان همدان، جورقان و مریانج فردا شاهد کمک‌های نوع‌دوستانه مردم نیز به همراه برپایی باشکوه نماز جمعه مردم خواهند بود.

منوچهری از پیش‌بینی 500 میلیون تومانی مبالغ جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم شهرستان همدان در سال 92 خبر داد و افزود: با این حضور چشمگیر می‌توانیم نیاز فرزندان محروم را تا حد قابل توجه‌ای برآورده کنیم.

وی از در اختیار گذاشتن 70 درصد مبلغ جمع‌آوری شده به مدارس محروم شهرستان همدان خبر داد و افزود: مابقی مبلغ نیز در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان محروم کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

در این میان به سراغ مردم رفتم و علت حضورشان را جویا شدم، آقای اکبری سخن را به این شکل آغاز کرد: من از این حرکت جمعی در سراسر کشور درس می‌آموزم تا آن را در زندگی برای فرزندم بکار گیرم.

وی ادامه داد: من می‌توانم با این درس به فرزندم بگویم ما در ایرانی زندگی می‌کنیم که نباید واژه فقیر و غنی به دوشش سنگینی کند.

زهرا، دانش‌آموز مدرسه شهید محمدرضا فراهانی نیز گفت: امروز کمک نقدی خود را آوردم تا هم سن و سالان من که قادر به خرید لباس نیستند بتوانند بدون دغدغه به مدرسه بروند.

در پایان امیدوارم جشن عاطفه‌ها تلنگری بر دلهایمان باشد تا همصدا با یکدیگر به سوی ریشه‌کن کردن غده سرطانی فقر حرکت کنیم.

به امید آن روز....

انتهای پیام/89026/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول