اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی ایران:

خانه کشاورز تریبون مستقل کشاورزان است

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی ایران گفت: خانه کشاورز تریبون مستقل و یکپارچه کشاورزان است که از حق این قشر مظلوم دفاع می‌کند.

خانه کشاورز تریبون مستقل کشاورزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مسعود اسدی در انتخابات شورای مرکزی خانه کشاورز خوزستان که ظهر امروز در سالن شهید فریدنیا برگزار شد اظهار کرد: بخش کشاورزی همیشه در طول تاریخ متفرق بوده است و تا چند سال گذشته اگر در روستایی اتفاقی می‌افتاد چندین ماه طول می‌کشید تا در روستایی دیگر مطلع شوند.

وی ادامه داد: دو دهه اول انقلاب انواع حمایت‌ها از کشاورزان می‌شد و به آن‌ها کود و بذر ارزان می‌دادند؛ برای اینکه در کشور به جز کشاورزی هیچ تولید دیگری نداشتیم.

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی ایران عنوان کرد: از زمانی که 10ها کارخانه در کشور به وجود آمد جا برای کشاورزان تنگ شد، چراکه قدرت نداشتند که از حق خود دفاع کنند، اما با تشکیل تشکل‌هایی از این دست می‌توانیم باهم متحد شویم.

وی با بیان اینکه در گذشته تمام توان و نیروی کشاورزان در وزیر خلاصه می‌شد، تصریح کرد: وزیر کشاورزی در دولت یک نفر بود و یک رأی داشت، اما زمانی که صحبت از صنعت خودرو می‌شد تعداد زیادی از وزیران حامی آن بودند.

اسدی افزود: دفاع از خودروهای بی‌کیفیت و اجازه وارد نشدن خودروهای خارجی به دلیل این بود که همگی افراد مرتبط با صنعت خودرو سازی پشت سر هم قرار داشتند.

وی با اشاره به اینکه درخواست تأسیس خانه کشاورز در سال 1361 داده شد، بیان کرد: حدود 10 سال طول کشید تا این درخواست به تصویب رسید و خانه کشاورز به وجود آمد.

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی ایران خاطر نشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی که دستاوردهای بسیاری برای برای کشاورزان داشت، بیمه تامین اجتماعی به تصویب رسید اما متاسفانه سازمان تامین اجتماعی زیر بار این قضیه نمی‌رفت و وزیر سابق جهاد کشاورزی، با وجود فشار تشکل‌ها حاضر نشد برای این کار وقت بگذارد.

وی با بیان اینکه خانه کشاورز تریبون مستقل و یکپارچه کشاورزان است اشاره کرد: خانه کشاورز یک هدف بزرگ را دنبال می‌کند و با تمام توان از حقوق کشاورز در این حوزه دفاع می‌کنیم.

اسدی با تأکید بر اینکه حق گرفتنی است؛ خطاب به کشاورزان گفت: شما باید خودتان به دنبال حقتان باشید؛ نه اینکه منتظر بنشینید و ببینید که دولت چه تصمیمی برای شما می‌گیرد.

وی اشاره کرد: این باعث تأسف است که در دشت همواری چون خوزستان، کشاورزان برای دریافت آب دچار مشکل باشند.

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی ایران به حضور دلالان در بازار محصولات کشاورزی خوزستان اشاره کرد و گفت: یک برنج کار خوزستانی زمانی که شلتوک را برداشت می‌کند به دلیل مرطوب بودن هوا و مضیقه مالی باید خیلی سریع این شلتوک را به فروش برساند.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل اینکه کارخانه‌های خوبی در استان نداریم بنابراین کشاورز چاره‌ای ندارد که محصولات خود را به دلالان بفروشد.

اسدی به از بین رفتن محصولات کشاورزان به دلیل باران و تگرگ در سال گذشته اشاره و بیان کرد: متأسفانه بیمه محصولات کشاورزی اقدام شایسته‌ای برای جبران این خسارت انجام نداد و چند صد میلیارد تومان خسارت از جیب کشاورزان مظلوم خارج شد.

انتهای پیام/72011/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول