اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل خانه کشاورزی ایران:

قصد رودررویی با هیچ دولتی را نداریم

دبیرکل خانه کشاورزی ایران گفت: قصد رودررویی با هیچ دولتی را نداریم و تنها منافع ملی برای ما مهم است.

قصد رودررویی با هیچ دولتی را نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عیسی کلانتری در انتخابات شورای مرکزی خانه کشاورز خوزستان که ظهر امروز در سالن شهید فریدنیا برگزار شد، اظهار کرد: امروز در قرن 21 ثابت شده است که فرد هیچ کاری را به تنهایی نمی‌تواند انجام دهد، بنابراین بدون وجود انجمن‌ها و تشکل‌ها نمی‌توانیم پیش برویم.

وی به سخنرانی کلینتون رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال 1998 در پارلمان آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: در آن تاریخ کلینتون گفت که هم‌اکنون که من با شما صحبت می‌کنم دانش بشر هر هشت سال دو برابر می‌شود و در سال 2025 این دانش هر یک روز دو برابر می‌شود.

دولت گذشته با تشکل مردمی مخالف بود

دبیرکل خانه کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: یک فرد با این سرعت نمی‌تواند با پیشرفت علم هماهنگ شود و اگر تشکل‌ها نباشد فرد طی یک سال مانند اصحاب کهف می‌شود، چراکه به تنهایی نمی‌تواند به دنبال همه خواسته‌هایش برود.

کلانتری تصریح کرد: وقتی دنیا با سرعت زیادی پیش می‌رود در جامعه ما می‌گویند تشکل‌ها، غربی هستند، با تشکل مردمی مخالف بودند و تنها تشکل‌هایی که از مسجد بیرون بیایند به رسمیت می‌شناسند.

وی اضافه کرد: برای رقابت با تشکل‌های مردمی، تشکل دولتی به وجود آوردند؛ در حالی که الان در دولت تدبیر و امید تشکل دولتی را قبول ندارند و می‌گویند مردم باید تشکل به وجود آورند.

دبیرکل خانه کشاورزی ایران به تشکیل تشکل کشاورزان در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: ایالات متحده آمریکا 235 سال است که ایجاد شده است و تشکل کشاورزان آن 225 سال دارد، عمر تشکل کشاورزان فرانسه 200 سال بیشتر از عمر انقلاب این کشور است.

کلانتری با بیان اینکه عمر خانه کشاورزی در ژاپن 800 سال است، عنوان کرد: کشاورزی کمتر از دو درصد اشتغال در ژاپن را تشکیل می‌دهد؛ در حالی که نمایندگان مجلس این کشور با رأی این دو درصد انتخاب می‌شوند.

وی خطاب به کشاورزان افزود: تشکل کشاورزان متعلق به شماست و افتخار من این است که در این مدت حتی یک ریال از دولت کمک نگرفته‌ام، در زمان دولت خاتمی به من پیشنهاد کمک دادند قبول نکردم.

روحانی رای روستاییان را برد

کلانتری با بیان اینکه تشکل کشاورزان تنها تشکل صنفی سیاسی در کشور است، گفت: در این تشکل آزادی دیده می‌شود، وابستگی وجود ندارد و تصمیمات از پایین به بالا گرفته می‌شود.

دبیرکل خانه کشاورزی ایران با اشاره به اینکه کشاورزان به هیچ جریانی وابسته نیستند، اما همه جریان‌ها به آن‌ها وابسته‌اند، تصریح کرد: روحانی به عنوان یک کاندیدای روشنفکر برای اولین بار، رأی روستائیان را برد و رئیس جمهور شد.

کلانتری خاطر نشان کرد: کشاورز امروز مانند 20 سال پیش فکر نمی‌کند، تقاضای تامین اجتماعی دارد و نمی‌خواهد محکوم به کار از زمان راه رفتن تا مرگ باشد.

وی با اشاره به اینکه کشاورز دیگر خواسته‌اش این نیست که تنها نان شب‌ خود را تأمین کند، یادآور شد: آن‌ها از دولت، حقوق شهروندی خود را می‌خواهند و تشکل‌ها در اینجا به کمک آن‌ها می‌آیند.

دبیرکل خانه کشاورزی ایران با بیان اینکه قصد رودررویی با هیچ دولتی را نداریم و تنها منافع ملی برای ما مهم است، ابراز داشت: خیلی از دولت‌ها منافع ملی برایشان گم شده بود و در 20 سال پیش به سر می‌بردند و نمی‌توانستند خود را با دنیای امروز تطبیق دهند.

در اصفهان خانه کشاورز وجود ندارد

کلانتری با اشاره به اینکه تشکل کشاورزان از منافع کوتاه‌مدت و بلندمدت شما دفاع می‌کند، بیان داشت: خانه کشاورزان دارای 80 نفر عضو شورای مرکزی است که 55 نفر از بین کشاورزان انتخاب می‌شوند، 15 نفر به انتخاب 55 نفر از بین اتحادیه‌های بزرگ تولیدی و 10 نیز از بین کار‌شناسان خبره کشور با موافقت دبیر کل و تصویب 70 نفر انتخاب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در اصفهان خانه کشاورز وجود ندارد، چراکه آن‌ها می‌گفتند که ما نسل بر‌تر هستیم و باید حق وتو بر روی مصوبات استان‌های دیگر را به ما بدهید و حال به این نتیجه رسیده‌اند که اشتباه کرده‌اند.

دبیرکل خانه کشاورزی ایران در پایان اضافه کرد: شورای مرکزی خانه کشاورز هر دو ماه یک بار در تهران جلسه برگزار می‌کند و شما به عنوان یک قشر با ارزش، اگر با هم باشید می‌توانید به خواسته‌هایتان برسید.

انتهای پیام/72011/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول