اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه گیلان:

همفکری خانه کشاورز با دانشگاه گیلان مشکلات را برطرف می‌کند

رئیس دانشگاه گیلان گفت: خانه کشاورز برای برنامه‌ریزی‌های آینده در کشاورزی و برطرف شدن مشکلات این بخش با دانشگاه گیلان ارتباط مؤثر برقرار کند.

همفکری خانه کشاورز با دانشگاه گیلان مشکلات را برطرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالله حاتم‌زاده شامگاه چهارشنبه در جمع فعالان بخش کشاورزی گیلان با بیان اینکه فعالیت دانشگاه تنها تولید دانشجو نیست، اظهار کرد: خانه کشاورز می‌تواند با دانشگاه گیلان ارتباط موثر داشته باشد و در برنامه‌ریزی این بخش کمک کند.

وی، گیلان را دارای ظرفیت تولید خوب در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: بنده تحصیل‌کرده بخش کشاورزی هستم و نخستین جلسه‌ای است که در جمع اعضای خانه کشاورز حضور می‌یابم و با دست‌های پینه‌بسته آشنا هستم.

رئیس دانشگاه گیلان، با اشاره به اینکه در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دنیا با پیشرفت به جلو حرکت می‌کند، تصریح کرد: گلخانه‌های گیلان برای دانشگاه یک آزمایشگاه محسوب می‌شود و می‌توانیم با مشارکت، تعامل و همفکری مشکلات این بخش را برطرف کنیم.

وی، با اشاره به اینکه باید حرف بزنیم و بتوانیم بهره‌برداری کنیم، خاطرنشان کرد: گام گذاشتن در بهینه کردن تولید بخش‌های مختلف کشاورزی جزو وظایف ماست.

حاتم‌زاده، یکی از مشکلات اساسی و مهم بخش کشاورزی را اراضی کوچک با هزینه‌های بالا دانست و یادآور شد: این مسئله در هنگام تولید، کشاورز را با مشکلات مواجه می‌کند.

وی، تولید چای کشور در سال‌های گذشته را 76 هزار تن دانست و متذکر شد: 52 هزار نفر خانوار درگیر کشاورزی چای هستند.

رئیس دانشگاه گیلان، ثبت میزان تولید و ترکیبات چای را در آزمایشگاه‌ دانشگاه گیلان عنوان کرد و یادآور شد: باید از ظرفیت‌های بهینه گیلان استفاده کرد.

وی، واردات بی‌رویه و نابهنگام چای و برنج را موجب ضربه به تولیدات کشاورزی داخلی ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول