اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کلینیک مثلثی اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی همدان خبر داد

سنجش آگاهی، نگرش و عملکرد مددجویان اردوگاه نسبت به ایدز

مسئول کلینیک مثلثی اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی همدان از سنجش آگاهی، نگرش و عملکرد مددجویان اردوگاه نسبت به ایدز خبر داد.

سنجش آگاهی، نگرش و عملکرد مددجویان اردوگاه نسبت به ایدز

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان همدان امین نیایش از سنجش آگاهی، نگرش و عملکرد مددجویان نسبت به بیماری ایدز خبر داد و افزود: با طراحی پرسشنامه‌ای در این خصوص آگاهی، نگرش و عملکرد مددجویان، پرسنل و سربازان وظیفه را در مورد ایدز سنجیدیم تا به تاثیر آموزش‌های انجام شده پی ببریم.

وی بیان داشت: ایدز، بزرگترین آفت بشر پس از جنگ جهانی دوم است که با گذشت نزدیک به سه دهه از بروز نخستین موارد ایدز در دنیا این مشکل همچنان توجه جهانیان را به خود مشغول کرده است.

مسئول کلینیک مثلثی اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی همدان افزود: بدون شک در دهه‌های اخیر کمتر مشکلی به اندازه ایدز غیر منتظره، پیچیده و جنجال‌برانگیز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مداخلات آموزشی نظیر آموزش در زندان‌ها در خصوص پیشگیری از ایدز، بهترین مداخلات دفاعی علیه گسترش ایدز و آلودگی باHIV است.

نیایش یادآور شد: با علم به اینکه در زندان‌ها همواره با یک جمعیت سیال و در حال تغییر از لحاظ جنس، نژاد، فرهنگ، زبان و تمایلات جنسی، سطح سواد و توانایی‌های ذهنی و روانی متفاوت مواجه هستیم، بنابراین توصیه می‌شود برنامه‌‌ریزی‌ها همواره با توجه به این تفاوت‌ها طراحی و اجرا شوند.

وی با بیان این مطلب اظهار داشت: آنچه مهم‌تر به نظر می‌رسد، اتخاذ خطی مشی‌های منسجمی است که برای آموزش پیشگیری از ایدز طراحی ‌شود، زیرا رعایت مسائل بهداشتی در همه زمان‌ها و مکان‌ها ضروری است و ارتباطی با مدت زندان و یا مکانی که فرد در آن زندانی است، ندارد.

مسئول کلینیک مثلثی اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌‌آموزی همدان با بیان اینکه آموزش باید هم زندانیان و هم کارکنان زندان را در بر گیرد و برای تمام افراد زندانی اعم از مرد یا زن اجباری باشد تصریح کرد: امکان ندارد که بتوان با بیماری ایدز جنگید، مگر آنکه با تمام معضلات آن به طور جدی برخورد کرد.

وی ادامه داد: بروشورهایی که حاوی اطلاعات جامعی از بیماری ایدز و نحوه پیشگیری از آن است نیز باید در اختیار زندانی قرار داده شود.

نیایش افزود: در راستای پیشگیری از ایدز اقدامات آموزشی فراوانی برای مددجویان و خانواده‌های آنان به صورت طراحی، چاپ، توزیع بروشورها، برگزاری کلاس های آموزشی مختلف، انجام مشاوره فردی و آموزش چهره به چهره، توزیع بروشورهای مختلف در بین پرسنل اردوگاه و ارائه مشاوره به آنان در موارد مورد نیاز، برگزاری نمایشگاه ایدز در هفته ایدز در محل راهروهای بهداری، پخش فیلم‌های آموزشی در محل کلینیک، برگزاری کلاس‌های متعدد برای سربازان وظیفه و ... انجام شده است.

مسئول کلینیک مثلثی اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌‌آموزی همدان تصریح کرد: در همین راستا نیز با طراحی پرسشنامه‌ای در سه بخش در زمینه آگاهی، نگرش و عملکرد مددجویان، پرسنل و سربازان وظیفه را در مورد ایدز سنجیدیم تا به تاثیر آموزش‌های انجام شده پی ببریم.

وی گفت: این امر برای تمام مددجویان با ارایه توضیحات لازم اولیه برای پر کردن فرم برگزار و پزشک و روان‌شناس کلینیک مثلثی به سئوالات مددجویان پاسخ دادند.

نیایش ادامه داد: پس از جمع‌آوری پرسشنامه‌ها، تمام سئوالات با مشارکت فعال مددجویان توسط پزشک برای آنان تشریح شد و پیرامون هر سئوال موارد مرتبط هم توضیح داده شد، که تمام موارد مربوط به کلاس آموزش ایدز را در بر می‌گرفت و برای مددجویان بسیار جذاب بود و نشان از آگاهی بسیار رضایت بخش مددجویان در مورد ایدز بود.

وی در ادامه اظهار داشت: مشابه این امر برای پرسنل و سربازان وظیفه نیز انجام شد.

وی ابراز امیدواری کرد با انجام این طرح و طرح‌های مشابه در آینده بتوانیم با پی بردن به نقاط قوت و ضعف برنامه‌های آموزشی انجام شده در راستای بهبود هر چه بیشتر کیفیت آموزش‌های انجام شده اقدام کنیم.

انتهای پیام/89007/ک/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول