اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر رشت:

آیین‌نامه داخلی شورای شهر رشت بازنویسی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از بازنگری، بازنویسی و اصلاح آیین‌نامه داخلی این شورا خبر داد و گفت: پیش‌نویس این طرح تهیه شده است.

آیین‌نامه داخلی شورای شهر رشت بازنویسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عصر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر قرار بود دو نفر دیگر از نامزدهای تصدی شهرداری رشت برای ارائه برنامه‌های خود در صحن علنی شورا حضور یابند، اما به دلایلی هر دو نفر این کاندیداها انصراف دادند و حضور نیافتند.

*رقابت 7 کاندیدا برای تصدی شهرداری رشت

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه امروز آخرین روز مصاحبه نامزدها برای حضور در صحن علنی و ارائه برنامه‌های خود بود، اظهار کرد: از ابتدای هفته جاری مصاحبه با نامزدهایی که با رأی اعضای شورای شهر انتخاب شده بودند، آغاز شد.

رضا جمشیدی‌چناری، افزود: در فراخوان شورای شهر رشت برای انتخاب شهردار این شهر 32 پرونده افراد را دریافت کردیم که یک نفر قبل از تشکیل جلسه علنی شورا انصراف خود را اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه از 31 پرونده تعداد هشت نفر واجد شرایط عمومی شناخته نشدند، گفت: 23 پرونده باقی ماند که با رأی دوباره اعضای شورا این تعداد به 13 پرونده تقلیل یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، ادامه داد: از هفته جاری مصاحبه 13 نفر آغاز شد که شش نفر در روند مصاحبه انصراف خود را اعلام کردند و رقابت بین هفت نفر نامزد تصدی شهرداری رشت صورت گرفت.

وی، با اشاره به اینکه هر کدام از کاندیداها نیم ساعت برای ارائه برنامه و نیم ساعت برای پاسخگویی به پرسش‌ها فرصت داشتند، خاطرنشان کرد: مصاحبه‌های کاندیداها طبق فصل نهم آیین‌نامه داخلی شورای شهر رشت انجام شد.

جمشیدی‌چناری، یادآور شد: اگر یک کاندیدا بتواند هشت رای اعضای شورا را به دست آورد شهردار رشت می‌شود، متذکر شد: در غیر این صورت و در مرحله دوم رقابت بین دو نفر از نامزدها که بیشترین رأی را کسب کرده باشند صورت می‌گیرد و هر کدام با رأی اکثریت اعضای شورای شهر به عنوان شهردار رشت معرفی می‌شود.

*انتخاب شهردار رشت تا هفته آینده/تغییر آیین‌نامه داخلی شورای شهر رشت

وی، انتخاب شهردار رشت را تا پایان هفته آینده ذکر کرد و افزود: مهلت برای مصاحبه نامزدها به پایان رسیده و هیچ کاندیدایی برای ارائه برنامه خود در صحن شورا حضور نمی‌یابد.

جمشیدی‌چناری، از اصلاح و بازنگری و بازنویسی آیین‌نامه داخلی این شورا خبر داد.

وی تصریح کرد: پیش‌نویس طرح بازنگری و بازنویسی و اصلاح آیین‌نامه داخلی شورای شهر رشت تهیه شده و در جلسات آینده در صحن شورا باید ماده به ماده آن به تصویب برسد.

انتهای پیام/2300/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول