اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون کرمانشاه مطرح کرد

بازدید 24 ساعته بازرسان کار از همه کارگاه‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بیش از 50 درصد از حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان اتفاق می‌افتد و شدیدترین صدمات را به ‌دنبال دارد.

بازدید 24 ساعته بازرسان کار از همه کارگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سهراب براندیشه امروز در نشست تخصصی با کارشناسان دفتر فنی استانداری، تامین اجتماعی، شهرداری و نظام مهندسی اظهار داشت: بیش از 50 درصد از حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان اتفاق می‌افتد و شدیدترین صدمات را به‌ دنبال دارد که گاهی منجر به مرگ افراد نیز شده است.

براندیشه تاکید کرد: مهم‌ترین عامل بروز این اتفاقات، عدم آگاهی کارگران و کارفرمایان و رعایت نکردن اصول ایمنی و بهداشتی کار است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، کاهش حوادث ناشی از کار، صیانت از نیروی کار و ایمن‌سازی محیط‌های کار مستلزم ایجاد فرهنگ ایمنی و رعایت بهداشت کار در بین کارگران و کارفرمایان است و این مهم اهتمام و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط را می‌طلبد.

براندیشه خاطر نشان کرد: به ‌منظور کاهش حوادث ناشی از کار و ارتقای فرهنگ سلامت و رعایت بهداشت کار در کارگاه‌های ساختمانی باید آموزش و نظارت را در دستور کار قرار دهیم.

وی ابلاع به‌موقع دستورالعمل‌های ایمنی را از جمله راه‌کارهای دیگر پیشگیری از حوادث عنوان کرد و اظهار داشت: کارگران و کارفرمایان نیز با جدی گرفتن نکات ایمنی و حفاظتی در کاهش حوادث ناشی از کار نقش اساسی را بر عهده دارند.

براندیشه گفت: بازرسان کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تمامی ساعات شبانه روز از همه کارگاه‌ها، به‌ویژه کارگاه‌های ساختمانی سطح استان کرمانشاه بازدید به‌عمل می‌آورند و نکات ایمنی و بهداشتی و حفاظتی کار را به کارفرمایان و کارگران تذکر خواهند داد که در صورت عدم اجرای این نکات برابر قانون برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/2700/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول