اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل شیلات هرمزگان خبر داد

آغاز فصل صید میگو از نیمه مهرماه در آب‌های هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز فصل صید میگو از 15 مهرماه 1392به صورت رسمی در آب‌های هرمزگان خبر داد.

آغاز فصل صید میگو از نیمه مهرماه در آب‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، قدرت میرزاده صبح امروز طی نشستی در این رابطه گفت: بر اساس مصوبات کمیته مدیریت صید هرمزگان متشکل از نمایندگان صیادان و تعاونی‌های صیادی، اداره کل شیلات هرمزگان و نمایندگان پژوهشکده خلیج فارس و دریا عمان این تاریخ برای آغاز فصل صید میگو مشخص شده است.

وی افزود: در فصل صید پیش رو بالغ بر یک هزار و 800 صیاد و بیش از 150 شناور کلاس لنج میگو گیر آماده فعالیت صیادی هستند.

مدیر کل شیلات هرمزگان افزود: پنج کارخانه پودر ماهی برای جمع آوری صید ضمنی و علاوه بر عرضه میگو به بازار، هشت کارخانه عمل آوری تحویل گیری میگو را انجام می‌دهند.

میرزاده بررسی آمادگی شناورها و کنترل آنها و ملوانان معرفی شده در مجوز صید قبل عزیمت به دریا، کنترل گواهی‌های سمپاشی، نظارت بر شناورها و صیادان در تمامی مراحل صید و جلوگیری و برخورد با متخلفین صیادی از مجموعه اقدامات یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در فصل صید میگو خواند.

وی همچنین بازدید از شناور های صیادی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای صیادان میگو گیر، توجیه صیادان در ارتباط با آئین نامه صید میگو امسال، سم پاشی کل شناورهای صیادی و در خواست ارائه گواهی سمپاشی از سوی صیادان، تجهیز شناورهای صیادی به ادوات صید میگو، سایبان، پوشش‌های بهداشتی، تانک‌های بهداشتی و همچنین سبدهای پلاستیکی بهداشتی برای حمل و نگهداری میگو صید شده و بیش از چند مرحله گشت تحقیقاتی برای تعیین فصل صید را از اقدامات مهم شیلات هرمزگان در رابطه با فصل صید میگو خواند.

وی در رابطه با صید ضمنی میگو نیز گفت: صید ضمنی و جلوگیری کامل از آن اجتناب‌ناپذیر است اما اقدامات مهمی از قبیل استفاده از ابزار کاهنده بر روی شناورها در راستای کاهش صید ضمنی صورت گرفته است.

مدیر کل شیلات هرمزگان در پایان از همه صیادان خواست که به آیین نامه و هشدارهای یگان حفاظت از منابع آبزیان احترام بگذارند چرا که تمامی این قوانین در راستای حفظ آرامش دریا و صیادان، صید پایدار است و رعایت قوانین از سوی صیادان مجاز منجر به افزایش توان یگان حفاظت از منابع آبزیان در برخورد با صیادان و شناورهای غیر مجاز می شود.

انتهای پیام/88001/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول