اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر خبر داد

افزایش 50 درصدی تولید میگو پرورشی در استان بوشهر

معاون آبزی پروری شیلات استان بوشهر گفت: تولید میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر امسال به 10 هزار تن می‌رسد که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش خواهد داشت.

افزایش 50 درصدی تولید میگو پرورشی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر علی صالح عصر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه امسال بیش از دو هزار و 20 استخر پرورشی در 10 منطقه ساحلی استان بوشهر به امر پرورش میگو اختصاص یافت، اظهار داشت: در این استخرها بیش از 690 میلیون قطعه لارو میگو ذخیره‌سازی شد.

وی با اشاره به اینکه پرورش میگو از اردیبهشت در استان بوشهر آغاز شده است، افزود: امسال بیش از 1500 نفر در استان بوشهر در امور پرورش میگو فعالیت دارند که در 3 هزار و 100 هکتار اراضی ساحلی، 2 هزار و 20 استخر برای پرورش میگو ایجاد کرده‌اند.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بیش از 60 درصد میگو کشور در استان بوشهر تولید می‌شود، ابراز داشت: پرورش‌دهندگان میگو امسال فعالیت خود را بیشتر کرده‌اند، به گونه‌ای که تولید میگو از 6 هزار و 750 تن سال گذشته به بیش از 10 هزار تن در سال جاری رسیده است.

صالح‌پور به پایان ذخیره‌سازی لارو میگو در استخرهای پرورشی اشاره کرد و گفت: پرورش میگو از اردیبهشت شروع می‌شود و تا مهرماه که فصل برداشت است، ادامه دارد.

وی اذعان داشت: امسال پرورش میگو در 210 مزرعه به وسعت سه هزار و صد هکتار اجرا شده است که در منطقه ساحلی حله بیشترین استخر برای پرورش میگو فراهم شده است.

معاون شیلات استان بوشهر افزود: از سال 74 که در استان بوشهر میگوی پرورشی تولید می‌شود، تاکنون با تولید 60 درصد تولید ملی، اولین تولیدکننده میگوی پرورشی در کشور بوده‌ایم.

انتهای پیام/66006/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول