اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی:

نشر اکاذیب در فضای مجازی از مصادیق بارز جرایم رایانه‌ای است

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: هتک حرمت و نشر اکاذیب در فضای مجازی از مصادیق بارز جرایم رایانه‌ای است و 20 درصد جرایم آذربایجان غربی در این حوزه را به خود اختصاص داده است.

نشر اکاذیب در فضای مجازی از مصادیق بارز جرایم رایانه‌ای است

حسن کوره‌بلاغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هتک حرمت و نشر اکاذیب در فضای مجازی یکی از جرایم رایانه‌ای است که 20 درصد از جرایم آذربایجان غربی در این حوزه را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از مشکلات پرونده‌های مربوط به شبکه اجتماعی فیس‌بوک رفع شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه سرور این شبکه در خارج از کشور وجود دارد، ردیابی آن بسیار مشکل است اما پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با مهندسی اجتماعی و شگردهای خاص خود در این حوزه به خوبی ورود پیدا کرده است.

کوره‌بلاغی با اشاره به برداشت‌های اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی افراد، خاطرنشان کرد: 51 درصد از جرایم رایانه‌ای در این زمینه است و مبلغ برداشته شده از حساب‌های بانکی نزدیک به 150 میلیون تومان است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی افزود: 221 کافی‌نت در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 181 کافی‌نت دارای مجوز و 40 کافی‌نت دیگر فاقد مجوز هستند.

وی، تعداد کافی نت‌های ارومیه را 71 فقره عنوان کرد و گفت: 51 کافی‌نت در ارومیه با داشتن مجوز فعالیت می‌کنند و 20 کافی‌نت دیگر مجوز ندارند.

کوره‌بلاغی ادامه داد: به کافی نت‌های فاقد مجوز در آذربایجان غربی فرصت داده شده است تا برای دریافت مجوز اقدام کنند.

انتهای پیام/61010/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول