اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

3 لابراتوار بزرگ تولید شیشه در گیلان متلاشی شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان گفت: سه لابراتوار بزرگ تولید شیشه در یک حادثه بی‌سابقه توسط نیروهای وزارت اطلاعات و انتظامی در گیلان متلاشی شده است.

3 لابراتوار بزرگ تولید شیشه در گیلان متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد اکبرزاده عصر امروز در جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان اظهار کرد: امسال کشفیات مواد مخدر در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

*گیلان محور ترانزیت مواد مخدر شده است

وی با بیان اینکه گیلان تا سال گذشته محور ترانزیت مواد مخدر نبود، افزود: گیلان محور ترانزیت مواد مخدر شده است.

اکبرزاده از متلاشی شدن سه لابراتوار بزرگ تولید شیشه در یک حادثه بی‌سابقه توسط نیروهای وزارت اطلاعات و انتظامی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: گزارش سازمان‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری نشان می‌دهد اعتیاد بین اساتید، دانشجویان و آموزگاران گسترش پیدا کرده و این امر به طبقه دانش‌آموزان رسیده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به رویکرد گسترده اعتیاد از سنتی به صنعتی، بیان کرد: قرص و کپسول با عنوان تناسب اندام، مفرح‌بخش و ترک اعتیاد در آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های ورزشی توزیع می‌شود.

وی به روش‌های نوین خرید و فروش مواد مخدر در کشور اشاره کرد و گفت: افرادی که در امر خرید و توزیع مواد مخدر فعالیت می‌کنند به دانش روز مسلط شدند.

اکبرزاده امر مذکور را زنگ خطری دانست که به صدا درآمده و خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها نشان می‌دهد در امر مقابله و پیشگیری موفق نبودیم یا موفقیت‌ها بسیار کم بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با تاکید براینکه روش‌های موجود نمی‌تواند به موضوع‌های مطرح شده در مقابله با اعتیاد پاسخگو باشد، یادآور شد: جامعه هدف مواد مخدر رشد و تغییر پیدا کرده و نوع مصرف‌کنندگان متنوع شده است.

وی پیوند دولت و سازمان‌های مردم‌نهاد در بحث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را ضعیف خواند و اظهار کرد: متخلفان در فرار از قانون ماهرانه عمل می‌کنند و ناخرسندی در جامعه وجود دارد.

اکبرزاده بر پیشگیری و ارتقای آگاهی جامعه تاکید کرد و افزود: آگاهی‌رسانی باید با روش‌های جدید در جامعه آغاز شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه نیازمند تهیه نقشه راه مشترک بین دولت و سمن‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: 70 سازمان مردم‌نهاد دارای مجوز مراکز درمانی میان‌مدت در استان فعالیت می‌کنند.

وی شهر رشت را اولویت مقابله با مواد مخدر دانست و تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد باید در موضوع‌های مختلف با همدیگر همکاری داشته باشند.

اکبرزاده با اشاره به اینکه گزارش‌ها نشان می‌دهد فعالیت‌های انجام شده تاکنون کافی نیست، بیان کرد: طرح و برنامه‌های استانی باید برای مقابله با اعتیاد تهیه شود.

*ذخیره‌سازی 3 ماه داروی متادون در کشور

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان به کمبود شربت متادون در بهمن ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: داروی مذکور اکنون تامین شده و برای مدت سه ماه در کشور ذخیره‌سازی شده است.

وی بر پیوند سازمان‌های مردم‌نهاد با مدیریت شهری و روستایی تاکید کرد و یادآور شد: ساختار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر همکاری با سمن‌ها تعریف شده است.

انتهای پیام/84001/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول