اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هشترود عنوان کرد

اهمال‌کاری مدیران استانی علت تاخیر و تعطیلی پروژه مسکن مهر هشترود

فرماندار هشترود اهمال‌کاری و سهل‌انگاری مدیران استانی را علت تاخیر و تعطیلی پروژه مسکن مهر هشترود اعلام کرد.

اهمال‌کاری مدیران استانی علت تاخیر و تعطیلی پروژه مسکن مهر هشترود

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، علی نجاری ظهر امروز در جلسه حل و فصل مشکلات مسکن مهر و شورای مسکن هشترود اظهار کرد: متاسفانه این پروژه از اول مصیبت داشته است به طوری‌که در نخستین روزها با تعاونی و پیمانکار مشکل داشتیم که بالاخره بعد از چند سال و حل این مشکلات و پیشرفت حدود 70 و در بعضی بلوک‌ها 90 درصد مشکل دیگری پیدا شده که باید حل و فصل شود.

فرماندار شهرستان هشترود افزود: چند روزی است که عده‌ای به عنوان معارض پیدا شده‌اند و ادعای مالکیت زمین این واحدها را دارند در صورتی‌که باید پروژه مسکن مهر هشترود در زمان کلنگ‌زنی دقیق استعلام می‌کرد که آیا این زمین‌ها زمین‌های ملی است یا شخصی.

نجاری تاکید کرد: باید حداکثر تا یک هفته مشکل معارضان حل شود.

وی در ادامه با انتقاد از اداره ثبت اسناد هشترود گفت: این اداره بدون اینکه فرماندار هشترود اطلاعی داشته باشد مستقیما به بانک مسکن نامه نوشته که جلوی وام‌های مسکن مهر هشترود را بگیرد در صورتی که این کار خلاف است و مشکل؛ مشکل اجتماعی است.

فرماندار هشترود افزود: بعضی از ادارات شهرستان و ادارات کل با اهمال‌کاری خود جلوی روند پیشرفت پروژه مسکن مهر را گرفته‌اند.

علی علمی معاون اداره کل راه و شهرسازی استان هم در این جلسه گفت: از حدود 9 هکتار زمین مسکن مهر هشترود برای حدود 2.5 هکتار آن سه نفر معارض پیدا شده که با رایزنی‌های صورت گرفته این مسئله حل و فصل شده و تا شنبه هفته آینده این موضوع حل شده است.

محمدحسین جوادیان مدیر امور شعب بانک مسکن استان نیز گفت: پروژه‌هایی که در زمین معارضان قرار دارند اداره کل راه و شهرسازی با ارائه سند و وثیقه جداگانه در رهن بانک مسکن و پروژه‌های بدون مشکل هم با تفکیک صورت گرفته می‌توانند از شنبه به بانک مسکن هشترود مراجعه کرده و وام‌های خود را دریافت کنند.

محمد سلیمانی مدیر آبفای شهری هشترود نیز در ادامه این جلسه گفت: در صورتی که بنیاد مسکن هشترود نسبت به آماده‌سازی محوطه اقدام کند و پلاک‌های خود را ارائه کنند در اسرع وقت به این واحدها آب شرب و فاضلاب شهری داده خواهد شد و در این مورد هیچ‌گونه مشکل خاصی وجود ندارد.

همچنین بهمن مهرانی‌فر مدیر بنیاد مسکن هشترود در ادامه این نشست گفت: با توجه به اینکه متولی مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر بنیاد مسکن است و با توجه به اینکه سند زمین مسکن مهر هشترود به نام سازمان ملی زمین و مسکن است اداره کل راه و شهرسازی استان باید در خصوص معارضان اقدام و مشکل را حل و فصل کند.

در حال حاضر 291 واحد مسکن مهر هشترود از سال 86 آغاز ولی تا حالا بعضی واحدها پیشرفت آنچنانی نداشته‌اند و در گذشته نیز با وجود مشکل، این پروژه از پیمانکار خلع و به صاحبان واحدها داده شده بود.

عده‌ای از صاحبان این واحدها هم اظهار کردند که با توجه به آغاز فصل سرما در صورتی‌که وام‌های ما تا چند روز داده نشود باید تا سال آینده صبر کنیم در صورتی‌که هیچ‌گونه امکانات خدماتی در این شهرک 291 واحدی وجود ندارد.

انتهای پیام/60006/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول