اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه خواستار برخورد قاطع با تروریست‌ها در عراق شد

وزارت امور خارجه روسیه ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در اربیل عراق، خواستار اقدام قاطع در مبارزه با گروه‌های تروریستی تندرو و همچنین تلاش برای گفت‌وگو و دستیابی به وفاق ملی در عراق، سوریه و کل منطقه خاورمیانه شد.

روسیه خواستار برخورد قاطع با تروریست‌ها در عراق شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که این کشور حملات تروریستی در عراق را بشدت محکوم کرده و خواستار برخورد قاطع با به اصطلاح جهادگران دارای تمایلات تند در این کشور است.

طی روزهای اخیر عراق بار دیگر شاهد یک سری حملات تروریستی، از جمله روز یکشنبه در شهر اربیل (کردستان عراق) علیه نیروهای امنیتی و مردم عادی در این کشور بود که بار دیگر جان ده‌ها نفر را گرفته و باعث زخمی شدن بیش از 100 تن دیگر شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مقامات مسکو قاطعانه این حملات غیرانسانی را محکوم کرده و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی و خواستار بهبودی هرچه زودتر آسیب دیدگان این حوادث هستند. ما ضمن اعلام همبستگی خود با رهبران عراق و مقامات جمهوری خودمختار کردستان عراق، خواستار اقدام قاطع آنها در مبارزه با تروریست‌ها و جهادگران دارای تمایلات افراطی و تند هستیم.

در این سند یادآوری شده است: تلاش گروه‌های تروریستی برای خونریزی و کشتار نیروهای دولتی و مردم غیرنظامی در عراق با هدف ایجاد هرج و مرج و بی ثباتی نه تنها عراق، بلکه سوریه، لبنان و کل منطقه خاورمیانه است که باید به این تلاش‌ها پاسخ قاطع داده شود. و برخورد قاطع با این پدیده شوم بدون مشارکت همه کشورهای منطقه و تلاش برای ایجاد شرایط لازم به منظور آغاز گفت‌وگوهای ملی-مذهبی و رسیدن به وفاق ملی امکان پذیر نخواهد بود. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول