اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه بهورزان گناوه‌ای انجام شد

برگزاری کلاس آموزشی بهداشت شغلی کشاورزان

کلاس آموزشی بهداشت شغلی کشاورزان ویژه بهورزان مراکز بهداشتی گناوه برگزار شد.

برگزاری کلاس آموزشی بهداشت شغلی کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از گناوه، کلاس آموزشی بهداشت شغلی کشاورزان ویژه بهورزان مراکز شهری عصر امروز در سالن اجتماعات آموزشگاه بهورزی و به همت واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه برگزار شد.

کارشناس اداره دامپزشکی شهرستان گناوه با ارائه توضیحاتی درباره بیماری‌های مشترک انسان و حیوان اظهار داشت: از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان می‌توان به تب خونریزی‌دهنده‌ کریمه کنگو (CCHF) اشاره کرد که یک بیماری ویروسی با درصد شیوع بالا است و ناقل آن کنه‌ هیالوماست.

زنگویی گفت: این بیماری در اثر تماس مستقیم با خون یا ترشحات آلوده ایجاد می‌شود و معمولا بیشترین شیوع آن در کشورهای آفریقا، افغانستان، ایران و کشورهای اروپایی دیده می‌شود.

وی از دیگر بیماری‌های مشترک انسان و حیوان به تب مالت اشاره کرد و ادامه داد: تب مالت یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام بوده و عامل ایجاد آن باکتری بروسلوز است که در نتیجه سقط جنین در حیوان تولید شده و در اثر تماس مستقیم با جنین، فرد به این بیماری دچار می‌شود.

زنگویی با بیان اینکه گاو، خوک و بز حیوانات ناقل این باکتری به‌شمار می‌روند، تصریح کرد: این بیماری مغز استخوان، کبد و طحال را درگیر کرده و در بین مردان بین 20 تا 60 سال ، بیشتر دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف گوشت حیوان ناقل این بیماری به دلیل از بین رفتن باکتری در اثر حرارت بلامانع است.

زنگویی در ادامه به انواع دیگر بیماری‌های مشترک اشاره و عنوان کرد: یکی دیگر از این بیماری‌ها، هاری است که قابلیت درگیر نمودن تمام پستانداران را داشته و بسیار خطرناک و کشنده است.

وی متذکر شد: ویروس هاری از طریق گزش و بزاق حیوان آلوده به سیستم گوارشی راه پیدا می‌کند و سپس به سمت ماهیچه‌ها پیش می‌رود که در صورت انجام ندادن اقدامات اولیه برای درمان (واکسن هاری)، ابتلا به این بیماری 100 درصد کشنده خواهد بود.

زنگویی همچنین در خصوص بیماری آنفلوآنزای مرغی توضیح داد و تاکید کرد: عامل ایجاد این بیماری ویروس آنفوآنزاست که به‌طور معمول بیشتر در روستاها دیده می‌شود و تاکنون هیچ‌گونه درمان قطعی به دلیل تغییر شکل مداوم این ویروس کشف نشده است.

وی مخزن این ویروس را پرندگان مهاجر وحشی دانست و تماس مستقیم با مدفوع آلوده را علت بروز این بیماری ذکر کرد.

کارشناس اداره دامپزشکی شهرستان گناوه گفت: شستن مکرر دست‌ها و در صورت لزوم قرنطینه شدن مناسب‌ترین راهکار در جهت پیشگیری از انتقال این بیماری خواهد بود.

انتهای پیام/66006/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول