اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز و با حضور جمعی از مسئولان استانی

مراسم بزرگداشت روز جهانی ناشنوایان در یاسوج برگزار شد

عصر امروز و با حضور جمعی از مسئولان استانی، کارکنان بهزیستی و خانواده ناشنوایان مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان در یاسوج برگزار شد.

مراسم بزرگداشت روز جهانی ناشنوایان در یاسوج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج عصر امروز و با حضور جمعی از مسئولان استان، کارکنان بهزیستی و خانواده ناشنوایان مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان برگزار شد.

در این مراسم که به همت سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد و با حضور کودکان و نوجوانان ناشنوا و کم شنوا، مربیان و خانواده‌های آنان همراه بود برنامه‌های متنوعی برگزار شد.

محمد حبیبیان در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه حدود 680 معلول کم شنوا و ناشنوا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد از خدمات توانبخشی و بهزیستی استفاده می‌کنند اظهار داشت: خدماتی از جمله سمعک، باطری سمعک و کاشت حلزون به این قشر از جامعه زیرپوشش بهزیستی ارائه می‌شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مجموع ناشنوایان استان  5 نفر دانشجو، بیش از 140 نفر دانش آموز و بیش از 190 نفر ناشنوای زیرپوشش وجود دارد.

وی عمده‌ترین علت معلولیت این افراد را مسایل ژنتیکی و عوامل طبیعی عنوان کرد و یادآور شد: بخشی از این افراد ناشنوای مطلق و شماری نیز نیمه شنوا هستند. 

حبیبیان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بهزیستی حمایت از معلولان در زمینه ادامه تحصیل در مقاطع مختلف است تصریح کرد: در همین راستا دانشجویان و دانش‌آموزان ناشنوا و کم‌شنوا نیز مورد حمایت بهزیستی قرار دارند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز آموزش کم‌شنوایان و ناشنوایان در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این مرکز در  جهت ارائه خدمات آموزشی به ناشنوایان زیر هفت سال راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات پزشکی و توانبخشی که تا حد مطلوبی توانسته به درمان و بهبودی ناشنوایان کمک کند کاشت حلزون است.

حبیبیان هزینه کاشت حلزون برای هر نفر را بین 4 تا 5 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: سالانه حدود 15 ناشنوا از این خدمت بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روز هشتم مهر ماه به عنوان روز جهانی ناشنوایان نام‌گذاری شده است، بیان داشت: این افراد نیز به عنوان یکی از اقشار جامعه حق استفاده از همه امکانات و مزایا را مانند سایر افراد در جامعه دارند.

حبیبیان در پایان بزرگترین مشکل ناشنوایان را اشتغال و ازدواج برشمرد و گفت: دادن استقلال و پذیرش این افراد از سوی جامعه نقش مهمی در تقویت روحیه این افراد دارد که در این راستا باید همه دستگاه‌ها و آحاد مختلف با هم همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/82008/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول