اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نگرانی از بکارگیری سلاح‌های شیمیایی در عراق توسط تروریست‌ها+فیلم

ارتباط نزدیک بین تروریست‌ها در سوریه و عراق باعث افزایش نگرانی از بکارگیری سلاح‌های شیمیایی توسط القاعده در این کشور شده است.

نگرانی از بکارگیری سلاح‌های شیمیایی در عراق توسط تروریست‌ها+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، نگرانی‌های گسترده‌ای در عراق درباره احتمال دستیابی تروریست‌ها به سلاح‌های شیمیایی وجود دارد به ویژه پس از آنکه تروریست‌های سوری و عراقی روابطی نزدیک دارند و حتی در زمینه تولید تسلیحات شیمیایی نیز با یکدیگر همکاری می‌کنند.

این مسئله موجب شده تا تلاش‌های زیادی صورت گیرد تا با فعالیت تروریست‌ها در عراق و دیگر کشورها مقابله شود.

همزمان با این نگرانی‌ها دولت عراق تعدادی از تروریست‌ها را که گازهای سمی سارین در اختیار داشته‌اند را دستگیر کرده است.

با توجه به اینکه گروه‌های افراط‌گرا برای رسیدن به اهداف خود آماده استفاده از هر نوع سلاحی هستند، در اختیار داشتن سلاح شیمیایی- چه پیشرفته و چه مبتدی- توسط این گروه‌ها بسیار خطرناک است.

در چنین شرایطی کنترل بر این تسلیحات دشوارتر شده است چرا که با تشدید جنگ داخلی و هرج و مرج در سوریه فضای مناسبی برای فعالیت این گروه‌ها ایجاد شده است و برخی از تسلیحات شیمیایی نیز در آزمایشگاه‌های کوچک قابل تولید است.

پیش از این یک سایت آمریکایی خبر داده بود که ماموران سیا در ترکیه 12 نفر از اعضای جبهه النصره را که به سوریه می‌رفته‌اند درحالی که گاز سارین داشته‌اند، دستگیر کرده‌اند و نکته قابل توجه این بوده که این تروریست‌ها گاز سارین را از عراق وارد سوریه می‌کرده‌اند.

حبیب الطرفی از نمایندگان پارلمان عراق در این باره می‌گوید: اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد تروریست‌های عراقی به ترویست‌های سوری سلاح شیمیایی می‌دهند و من گمان نمی‌کنم که نظام سوریه آنقدر ضعیف باشد که بخواهد علیه سوری‌ها و مخالفان از سلاح شیمیایی استفاده کند.

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در گزارش خود تاکید می‌کند که تروریست‌ها در عراق و سوریه با کمک برخی کشورهای منطقه درحال تولید سلاح‌های شیمیایی هستند که برای همه کشورهای منطقه خطرناک است.

برای مقابله با مسیر کمک‌های تسلیحاتی ترویست‌های سوری به عراقی و بالعکس، نیاز به همکاری بین المللی است تا فعالیت‌های این گروه‌های تندرو متوقف شود.

عبدالخضر طاهر یک نماینده دیگر پارلمان عراق نیز با اشاره به تهدید گروه‌های تروریستی تاکید کرد که بعید نیست این سلاح‌ها بیولوژیک و شیمیایی در هرجا بکار گرفته شود.

انتهای پیام/ص‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول