اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بشار الجعفری: مسئله سوریه توقف حمایت از تروریستهاست نه سلاح شیمیایی

نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که مسئله سوریه اکنون توقف حمایت از تروریست‌هاست نه سلاح شیمیایی.

بشار الجعفری: مسئله سوریه توقف حمایت از تروریستهاست نه سلاح شیمیایی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «بشار الجعفری» نماینده دایمی سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: مسئله سوریه مسله سلاح شیمیایی نیست زیرا سلاح شیمیایی مسئله‌ای است که اخیرا مطرح شده اما مسئله حقیقی اوضاع داخلی در سوریه و ضرورت محدود کردن کشورهایی است که از تروریسم و گروه‌های تروریستی مسلح حمایت و آنها را تامین می‌کنند.

وی افزود: برخی کشورهای تلاش می‌کنند تا پرونده سوریه و ایران را محور و اساس نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل کنند و به جای آنکه روند سیاسی سوریه را به پیش ببرند، مسئله سلح شیمیایی را بزرگنمایی کنند.

وی دیروز اظهار داشت: کسانی که از سوریه سخن می‌گویند حرفی از ایجاد یک رکن مناسب و خوب برای پیشبرد مسالمت‌آمیز روند سیاسی آن در آستانه کنفرانس ژنو 2 به میان نمی‌آورند. این درحالی است که این دولت‌ها باید بر طرف‌هاییکه در سر راه کنفرانس ژنو مانع‌تراشی می‌کنند، فشار آورند.

جعفری گفت: جامعه بین‌الملل متقاعد شده است که تروریست‌های القاعده در سوریه حضور دارند و علاوه بر آن رسوایی‌های اخیر مربوط به جهاد نکاح که وجهه عرب و اسلام را تخریب کرده، نیز برای همه فاش شده است. هنوز برخی کشورهای حوزه خلیج [فارس] در خون سوری‌ها غرق هستند و در همه راه‌های توطئه علیه راهکار سیاسی و مسالمت‌آمیز در سوریه مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول