اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

امروز

کارگران آمریکایی در اعتراض به تعطیلی دولت فدرال تظاهرات می‌کنند

همزمان با نزدیک شدن به پایان سال مالی واشنگتن و ناکامی جمهوریخواهان و دموکرات‌های کنگره آمریکا در تصویب قانون بودجه جدید، کارگران فدرال در نظر دارند در اعتراض به تعطیلی موقت دولت فدرال، در چند شهر آمریکا تظاهرات کنند.

کارگران آمریکایی در اعتراض به تعطیلی دولت فدرال تظاهرات می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، درحالیکه دوشنبه شب (امشب) سال مالی دولت واشنگتن و بودجه آمریکا تمام می شود و هنوز قانونگذاران کنگره این کشور نتوانسته اند قانون جدید بودجه را به تصویب در بیاورند و مانع تعطیلی دولت فدرال شوند، برخی از کارگران آمریکایی در نظر دارند در شهرهای این کشور تظاهرات برپا کنند.

بر این اساس، فدراسیون کارمندان دولتی آمریکا در نظر دارد امروز دوشنبه تظاهراتی را در مرکز شهر شیکاگو برگزار کند و با این تجمع، تاثیرات ناشی از تعطیل شدن دولت را بیان کند.

گزارش ها حاکی از آن است که شرکت کنندگان در این تظاهرات، شامل کارگران اداره تامین اجتماعی، آژانس حفاظت از محیط زیست، وزارت کار، وزارت کشاورزی، وزارت مسکن و توسعه شهری خواهند بود.

علاوه بر این، ائتلاف مشابهی از معترضین به ناکامی کنگره در لایحه بودجه جدید دولت، قرار است امروز دوشنبه در بوستون تظاهرات کنند.

گفته می شود که این دو تظاهرات قرار است ظهر روز دوشنبه برگزار شود.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که هفته گذشته نیز انجمن کارگران خدمات خارجی آمریکا تظاهراتی را با عنوان «دیپلماسی در واشنگتن را تعطیل نکنید»، برگزار کردند.

برنامه ریزی برای برگزاری این تظاهرات در حالی صورت گرفته است که جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش لایحه بودجه موقتی را تصویب کردند که در آن بودجه ای برای اجرای لایحه خدمات درمانی «باراک اوباما» لحاظ نشده بود.

دموکرات ها با این لایحه مخالفت کردند و وقتی این لایحه برای بررسی به سنا فرستاده شد، دموکرات ها بر لزوم وجود بودجه ای برای اجرای لایحه خدمات درمانی اوباما در لایحه بودجه سال مالی جدید واشنگتن تاکید کردند و این لایحه را بار دیگر به مجلس نمایندگان فرستادند؛ مجلس نمایندگان نیز بار دیگر لایحه ای را به تصویب در آورد که در آن تامین بودجه لایحه خدمات درمانی اوباما یک سال به تاخیر افتاده است.

درحالیکه اوباما و دموکرات ها روی تامین بودجه لایحه خدمات درمانی تاکید دارند، جمهوریخواهان تاکید کرده اند که در صورت عدم تصویب لایحه پیشنهادی اشان که در آن اجرای لایحه خدمات درمانی یک سال به تعویق افتاده است، با افزایش سقف بدهی دولت واشنگتن مخالفت خواهند کرد.

این در حالیست که دولت واشنگتن به سرعت در حال پر کردن سقف بدهی 16.7 تریلیون دلاری است و اگر سقف بدهی با موافقت جمهوریخواهان افزایش پیدا نکند، دولت ورشکسته خواهد شد و دیگر قادر به پرداخت صورت حساب های خود نخواهد بود.

آخرین باری که دولت واشنگتن به تعطیلی کشانده شد، 17 سال پیش بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول