اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

خطر تعطیلی دولت فدرال همچنان پابرجاست

مجلس نمایندگان لایحه بودجه آمریکا را تصویب کرد/طرح خدمات درمانی اوباما یکسال به تعویق افتاد

مجلس نمایندگان آمریکا با 231 رأی مثبت در مقابل 192 رأی منفی لایحه بودجه را تصویب کرد و از تعطیلی دولت فدرال جلوگیری به عمل آمد.

مجلس نمایندگان لایحه بودجه آمریکا را تصویب کرد/طرح خدمات درمانی اوباما یکسال به تعویق افتاد

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فاکس نیوز، «اریک کانتور» رهبر اکثریت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که مجلس نمایندگان آمریکا با 231 رأی مثبت در مقابل 192 رأی مخالف لایحه بودجه آمریکا را تصویب کرد و با این رأی از تعطیل شدن دولت فدرال آمریکا جلوگیری به عمل آورد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش کرد که مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه، علیرغم تهدیدهای پیشین کاخ سفید لایحه به تعویق انداختن تأمین بودجه قانون خدمات درمانی «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به مدت یکسال، را به تصویب درآوردند.

کاخ سفید تهدید کرده بود که اگر کنگره چنین تصمیمی اتخاذ کند، آن را وتو می کند.

جمهوری خواهان این اصلاحیه را به لایحه ای پیوست کردند که برای ادامه فعالیت دولت فدرال از روز سه شنبه که سال مالی جدید آمریکا آغاز می شود، ضروری بود.

گرچه جمهوری خواهان لایحه بودجه آمریکا را تصویب کردند اما به تعویق انداختن یکساله تأمین بودجه طرح خدمات درمانی اوباما و همچنین لغو مالیات تجهیزات پزشکی جدال جدیدی را بین اوباما و جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به راه خواهد آمد.

حتی قبل از رأی گیری مجلس نمایندگان آمریکا، دموکرات های سنا نیز متعهد شده بودند که این به تعویق انداختن تأمین بودجه خدمات درمانی اوباما را رد می کنند و کاخ سفید نیز متهد شده بود که چنین طرحی را وتو کند.

این جدال باز هم می تواند به نوعی منجر به تعطیلی دولت فدرال شود. سنا نیز تا بعدازظهر دوشنبه، درست 10 ساعت قبل از شروع تعطیلی دولت فدرال تشکیل جلسه نمی دهد و حتی برخی از جمهوری خواهان ابراز نگرانی کردند که «هری رید» رهبر اکثریت دموکرات های سنا از این مسئله به نفع خود استفاده کند و اگر چنین اتفاقی بیافتد جمهور خواهان مجلس نمایندگان آمریکا که شامل متحدان راست افراطی حزب تی پارتی نیز می شود، مجبور خواهند شد بین اولین تعطیلی جزئی در نزدیک به دو دهه و یا اینکه کنار آمدن با طرح اوباما انتخاب کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول