محمدرضا ایزدی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: نخستین کتاب راهنمای تلفن «رسانه و روابط عمومی» پس از پنج ماه پیگیری به چاپ رسید.
وی افزود: کتاب راهنمای تلفن «رسانه و روابط عمومی» آماده توزیع رایگان بین مطبوعات، خبرگزاریها، سازمانها، شرکتها، ادارات کل، فرمانداریها، شهرداریها و ائمه جمعه در سطح خوزستان است.
مدیر سرای روزنامهنگاران خوزستان در ادامه به بیان اهداف چاپ این کتاب پرداخت و گفت: عدم وجود بانک اطلاعات ارتباطی بین حوزه رسانه و روابط عمومی و نیاز به ارتباط تنگاتنگ بین این دو موجب شد تا نسبت به تهیه اطلاعات مورد نیاز از کلیه مطبوعات، خبرگزاریها و همچنین اطلاعاتی از راهنمای تلفن دستگاههای دولتی در استان اقدام و این کار صورت گیرد.
وی در مورد چگونگی تامین هزینه انتشار کتاب راهنمای تلفن «رسانه و روابط عمومی» نیز اظهار داشت: وقتی خلاء عدم وجود کتاب راهنمای تلفن «رسانه و روابط عمومی» را حس کردم، تصمیم بر چاپ این کتابچه گرفته شد که قبل از شروع به کار، با یکی از شرکتهای طراحی گرافیکی و تبلیغاتی برای حمایت مالی وارد مذاکره شدم.
این فعال مطبوعاتی ادامه داد: این شرکت قبول کرد که با درج نمونهای از کارهای تبلیغاتی خود در این کتابچه، هزینه آن را نیز پرداخت کند، لذا بصورت رایگان نیز توزیع خواهد شد.
مدیر سرای روزنامهنگاران خوزستان در مورد چگونگی توزیع این کتابچه نیز خاطرنشان کرد: کلیه مدیران و سردبیران در مطبوعات و خبرگزاریها همچنین تمام روابط عمومیها در شرکتها، سازمانها، ادارات کل، فرمانداریها، شهرداریها و ائمه محترم جمعه در استان میتوانند نماینده خود را همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 14 بعدازظهر جهت گرفتن راهنمای تلفن به سرای روزنامهنگاران استان خوزستان معرفی نموده تا نسبت به تحویل دو نسخه از آن اقدام شود.
وی تصریح کرد: برای رفع مشکل عزیزانی که به هر علت از جمله طولانی بودن مسافت مراجعه کردن به سرای روزنامهنگاران استان خوزستان برایشان مقدور نیست، تصمیم بر این است که آبان ماه سال جاری از طریق پست برای آنان ارسال شود.
ایزدی در پاسخ به این سوال که آیا این راهنمای تلفن نمونه مشابهی دارد نیز اظهار داشت: کتاب راهنمای تلفن «رسانه و روابط عمومی» نمونه مشابهی در سطح استان خوزستان نداشته و در سطح کشور هم با این سبک و سیاق تا کنون به چاپ نرسیده است.
وی در ادامه به بیان برخی از خدمات ارائه شده به خبرنگاران پرداخت و بیان کرد: برگزاری کلاسهای تخصصی روزنامهنگاری، عضویت رایگان در کتابخانههای استان خوزستان و بازدید رایگان از اماکن گردشگری میراث فرهنگی و موزهها از جمله این خدمات هستند.
مدیر سرای روزنامهنگاران خوزستان استفاده رایگان از استخر را از دیگر خدمات ارائه به روزنامه نگاران و خبرنگاران بیان کرد و گفت: برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاریها نیز یکی از برنامههای سرا در مدت کوتاه پس از راهاندازی بوده است.
وی ارائه این خدمات را اندک توصیف کرد و افزود: این خدمات از برکت راهاندازی سرای روزنامهنگاران در استان خوزستان بوده است.
ایزدی در پایان از مدیرکل محترم و معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در این فعالیتها از سرای روزنامهنگاران حمایت کردند، تشکر کرد و اظهار داشت: امیدوارم در زمان اندکی که به حضورم در این تشکیلات باقی مانده، بتوانم به همکاران گرامی در حوزه رسانه خدمات بهتر و بیشتری ارائه نماییم.
انتهای پیام/72010/ب30/پو3002