اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

پاکستان بار دیگر حمله پهپادهای آمریکایی به وزیرستان شمالی را محکوم کرد

وزارت خارجه پاکستان برای چندمین بار طی ماه‌های اخیر با انتشار بیانیه‌ای، حمله صبح امروز پهپاد آمریکایی به منطقه قبایلی «وزیرستان شمالی» را به ‌شدت محکوم کرد.

پاکستان بار دیگر حمله پهپادهای آمریکایی به وزیرستان شمالی را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای، حمله صبح امروز پهپاد آمریکایی به منطقه قبایلی «وزیرستان شمالی» که موجب کشته و زخمی شدن دست‌کم هفت تن شد را به ‌شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: دولت پاکستان حمله صبح امروز (دوشنبه) به منطقه قبایلی وزیرستان شمالی را به‌شدت محکوم می‌کند.

طبق این بیانیه، این حملات یکجانبه نقض حاکمیت و تمامیت ارضی کشور است و پاکستان بارها بر لزوم توقف فوری حملات پهپادها که موجب مرگ غیرنظامیان بی‌گناه می‌شود تأکید کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: دولت پاکستان همواره اعلام کرده است حملات پهپادها غیرسازنده و دارای تبعات انسانی بوده و موجب مرگ افراد بی‌گناه می‌شود.

وزارت خارجه پاکستان همچنین به واشنگتن هشدار داده که ادامه این روند تبعات خطرناکی برای روابط 2 کشور خواهد داشت.

صبح امروز یک پهپاد آمریکایی با حمله به منطقه «دته خیل» واقع در وزیرستان شمالی 3 تن را کشته و چهار نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

این دومین حمله پهپادها به این منطقه در 24 ساعت گذشته و سومین حمله پهپادی آمریکا به مناطق قبایلی پاکستان از زمان حضور «نواز شریف» نخست‌وزیر این کشور در نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد است.

همچنین این حمله درست چند روز پس از سخنرانی نواز شریف در سازمان ملل و درخواست وی از آمریکا برای توقف حملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک این کشور رخ داد.

اما این اعتراضات نه تنها باعث کاهش این حملات نشد بلکه مقامات واشنگتن همچنان بر ادامه این حملات تأکید کرده و اصرار دارند که این برنامه یکی از موثرترین راه‌ها برای مقابله با شبه‌نظامیان و حفظ منافع ملی آمریکا است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول