اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته ملی کودک

130 برنامه برای کودکان در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی از اجرای 130 برنامه به مناسبت هفته ملی کودک در آذربایجان غربی خبر داد.

130 برنامه برای کودکان در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، فریدون سیدمصطفوی صبح امروز در نشست خبری که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری آذربایجان غربی به منظور اطلاع‌رسانی برنامه‌‌های هفته ملی کودک تشکیل شد، اظهار داشت: کودکی به عنوان حساس‌ترین دوران زندگی و کودکان به عنوان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند که اهمیت به مسائل فرهنگی و تربیتی آن‌ها و تأمین نیازهای آموزشی آنان باید به عنوان وظیفه‌ای مهم مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

وی در این نشست خبری با اشاره به اینکه 15 تا 21 ام مهر ماه به عنوان هفته ملی کودک نام‌گذاری شده است، به تشریح اهم برنامه‌های هفته ملی کودک پرداخت و دستگاه‌های متولی اجرایی برنامه‌های این هفته را در استان نام برد.

سیدمصطفوی در این نشست بر لزوم اهمیت و توجه دستگاه‌های مختلف و مسئولان ذیربط بر مسائل کودکان اشاره کرد و گفت: کودکان به عنوان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه مورد غفلت بسیاری از دستگاه‌ها و مسئولان قرار گرفته‌اند و این در حالی است که در پیمان‌نامه حقوق کودکان بر ابعاد مختلف حقوقی آنان تأکید شده است.

وی هفته ملی کودک را فرصت ارزشمندی برای ورود به حوزه کودکان و هماهنگی و همسویی سازمان‌های متولی امور کودکان عنوان کرد و افزود: سازمان‌های متولی این امر باید در زمینه وظایف خود در این حوزه و اقدامات انجام گرفته در حوزه خود شفاف‌سازی کنند.

سیدمصطفوی با بیان اینکه هدف کلی اجرای برنامه‌های هفته کودک معطوف‌سازی توجه کلی جامعه به کودکان است، افزود: افزایش توجه و ارتقای آگاهی جامعه نسبت به کودکان، رشد و شکوفایی استعدادهای آنان و افزایش توجه بزرگسالان بر رشد و تکامل همه‌جانبه آنان از اهداف دیگر بزرگداشت هفته ملی کودک است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی از اجرای 137 مورد ویژه برنامه به مناسبت این هفته در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: دستگاه‌های مختلفی از قبیل استانداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، صدا و سیما، نیروی انتظامی، بهزیستی، حوزه هنری، میراث فرهنگی، امور خانواده و بانوان استانداری، معاونت بهداشت و درمان، شهرداری، کمیته امداد امام خمینی، تربیت بدنی و هلال احمر متولی اجرای برنامه‌های این هفته در استان هستند.

وی همچنین از همکاری جهادکشاورزی برای انجام همکاری‌های لازم برای اجرای برنامه‌های مورد نظر در روستاهای استان نیز خبر داد.

سیدمصطفوی بر لزوم همکاری و مشارکت دستگاه‌های ذیربط در برگزاری هر چه با شکوه‌تر این برنامه‌ها تأکید کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در بیست و هفتم مهر ماه در قالب جلسه‌ای مشترک با مسئولان اجرایی این برنامه‌ها، خواستار ارائه گزارش عملکرد آن‌ها در طول این هفته خواهیم شد.

وی برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته را در قالب برگزاری نمایشگاه‌های متعدد، جشن‌های متنوع و همایش‌های مختلف و اجرای نمایش‌های عروسکی عنوان کرد.

سیدمصطفوی بر لزوم احیای بازی‌های سنتی و آداب و رسوم‌های منطقه‌ای در قالب اجرای این برنامه‌ها تأکید کرد و گفت: باید برنامه‌های به اجرا درآمده ضمن تأمین نیاز روحی کودک به شادی و سر زندگی، اخلاق‌محور نیز باشند تا موارد اخلاقی و تربیتی را به صورت غیر مستقیم به آنان القا کنند.

گفتنی است شعار «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» شعار امسال هفته کودک مطرح شده است.

انتهای پیام/61006/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول