اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران خبر داد

مازندران میزبان هفته ملی کودک

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با اعلام شعار هفته ملی کودک با عنوان «زنده‌باد کودکی، زنده‌باد زندگی»، گفت: مازندران میزبان هفته ملی کودک خواهد بود.

مازندران میزبان هفته ملی کودک

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، قاسم عزیزاده‌گرجی گفت: امسال هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهر در قالب جشنواره‌ای با شعار «زنده‌باد کودکی، زنده‌باد زندگی» در تمامی مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جلسه هماهنگی که به این منظور با حضور دستگاه‌های مرتبط با حوزه کودک در دفتر معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران برگزار شد، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده امید است بتوانیم از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری هرچه کیفی برنامه‌های این هفته اقدام کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران تصریح کرد: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند و اساس رشد و بالندگی اجتماعی در گرو تربیت مناسب این نسل است پس توجه اساسی و برنامه‌محور به این حوزه از مهمترین ضروریات فرهنگی است که می‌بایست در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های استان و کشور تدبیر شود.

عزیززاده‌گرجی با اعلام روزشمار هفته ملی کودک گفت: در این هفته به ترتیب روزهای 15 تا 21 مهر با عنوان‌های «کودک، خانواده، مدرسه» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، «کودک، سلامت، ایمنی» با همکاری کانون پرورش فکری، «کودک و بازی» با همکاری وزارت بهداشت و پلیس ناجا، «میراث فرهنگی، کودک، طبیعت» با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری، «کودک و رسانه» با همکاری صداوسیما، «کودک، کتاب و فضای مجازی» با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و «کودک و نیایش» با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی بر‌نامه‌های تعیین شده هر یک از دستگاه‌ها اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته فقط یک روز به عنوان روز کودک در نظر گرفته می‌شد اما امسال این روز با عنوان هفته ملی کودک غنی‌تر شده و بسیاری از دستگاه‌های استانی به تبعیت از وزارت‌خانه‌های‌شان که در ستاد هفته ملی کودک عضویت دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با بیان اینکه دبیری این ستاد به عهده کانون و ریاست آن برعهده معاون سیاسی امنیتی استاندار است، اظهار داشت: دستگاه‌هایی همچون اداره کل آموزش و پرورش، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مازندران، دفتر امور شهری استانداری مازندران، دفتر امور روستایی استانداری مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی استان، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، معاونت اجتماعی سپاه مازندران، صداو سیمای مرکز استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، سازمان بهزیستی استان و فرماندهی راهنمایی و رانندگی مازندران در این ستاد عضویت دارند.

انتهای پیام/2296/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول