اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بزرگ‌ترین آرزوی ورزش آذربایجان‌شرقی محقق شد

ارتقای تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران – آذربایجان به تور نیمه حرفه‌ای

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجا‌ن‌شرقی گفت: ورزش استان برای نخستین بار به دستاوردی در تاریخ ورزش دوچرخه‌سواری کشور دست یافت و بیست و نهمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران – آذربایجان به تور نیمه‌ حرفه‌ای ارتقا یافت.

ارتقای تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران – آذربایجان به تور نیمه حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، سید محمدشروین اسبقیان اظهار کرد: اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری UCI در جدیدترین رده‌بندی تورهای سال 2014، تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران – آذربایجان را در بین تورهای نیمه حرفه‌ای و یا همان 1-2 منطقه آسیا قرار داده است.

اسبقیان تصریح کرد: در قاره آسیا هشت تور در سطح نیمه حرفه‌ای و 1-2 برگزار خواهد شد که یکی از این تورها، بیست و نهمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران – آذربایجان خواهد بود و حداقل جایزه دلاری این رقابت‌ها باید 75 هزار یورو باشد که این جایزه در سال 2012 از سوی ستاد در تور در زمانی که تور آماتوری بود پرداخت شد و در سال 2013 نیز 65 هزار یورو پرداخت که بالاتر از اشل اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری UCI بود.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در ادامه گفت: از چهار سال قبل در سیاست کاری مدون و برنامه‌ریزی‌های دقیق و حمایت‌های استاندار آذربایجا‌ن شرقی و مسئولان استانی و تلاش کادر اجرایی و حضور مشاوران و داوران سطح اول جهان در تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران – آذربایجان، تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران – آذربایجان توانست اولین تور دوچرخه‌سواری در تاریخ دوچرخه‌سواری ایران باشد که در سطح بالا و نیمه حرفه‌ای برگزار می‌‌شود.

وی افزود: در تورهای نیمه حرفه‌ای در جهان فقط تیم‌های کنتینتال و ملی حق شرکت دارند و تیم‌های باشگاهی و محلی دیگر نمی‌توانند در این تور رکاب بزنند و 18 تیم پروکنتینتال جهان نیز می‌توانند در این رقابت‌ها حضور یابند.

اسبقیان در ادامه بیان داشت: اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری UCI به کشورهایی حق ارتقای تور را می‌دهند که توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را در برگزاری دوره‌های قبل به خوبی نشان دهند و ستاد اجرایی و برگزاری تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران – آذربایجان توانست این توانایی را با کمیسر و نماینده اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری UCI در طول این چهار سال نشان دهد.

گزارش مثبت برگزاری بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران – آذربایجان توسط جمال‌الدین محمود کمیسر UCI از کشور مالزی در ارتقاء تور نقش کلیدی داشت.

بیست و نهمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران – آذربایجان بر اساس اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری UCI با توجه به برگزاری رقابت‌های دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا در خرداد ماه سال 93، از 27 خرداد الی یکم تیرماه سال 1393 برگزار خواهد شد.

برای حضور در بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری بین‌المللی ایران – آذربایجان در سال 1393 فقط تیم‌های پتروشیمی تبریز، دانشگاه آزاد و آینده حق حضور خواهند داشت.

تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی تبریز با قرار گرفتن بر سکوی نخست بیست و هشتمین دوره تور بین‌المللی ایران (آذربایجان)، هفتمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها را رقم زد.

در پایان شش مرحله این رقابت‌ها و در رده بندی کلی تیمی، پتروشیمی تبریز با 56 ساعت و 11 دقیقه و 35 ثانیه بر سکوی نخست ایستاد.

تیم ملی امید با 56 ساعت و 13 دقیقه و 31 ثانیه دوم شد و دوکلاپرا جمهوری چک با 56 ساعت و 21 دقیقه و 12 ثانیه در رده سوم قرار گرفت.

در مجموع انفرادی این رقابت‌ها قادر میزبانی از پتروشیمی با 18 ساعت و 43 دقیقه و 20 ثانیه اول شد.

میلان کادستر از دوکلاپرا جمهوری چک با 16 ثانیه اختلاف در مکان دوم ایستاد و امیر کلاهدوز از پتروشیمی با 18 ساعت و 46 دقیقه و 43 ثانیه بر سکوی سوم قرار گرفت.

آلویز کانکوفسکی از تیم دوکلاپرا با 21 امتیاز قهرمان شد و قادر میزبانی با 41 امتیاز سلطان کوهستان این رقابت‌ها لقب گرفت.

بیست و هشتمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران (آذربایجان) یکم تا ششم خرداد به مسافت 888 کیلومتر در مسیر استان‌های آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی برگزار شد.

انتهای پیام/60002/ل/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول