اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

محرومیت از نوع پلیسی/مسئولان مشکلات راهور کهگیلویه را دریابند

پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کهگیلویه به رغم سابقه طولانی، کمبود فضای فیزیکی و برخی امکانات دارد و بعد از گذشت سال‌ها هنوز در ساختمانی امانی و کلنگی مستقر است.

محرومیت از نوع پلیسی/مسئولان مشکلات راهور کهگیلویه را دریابند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، چندی پیش برای انجام مصاحبه  و بازدید از پلیس راهور کهگیلویه به همراه جمعی از خبرنگاران شهر دهدشت خدمت زحمت‌کشان راهنمایی و رانندگی رسیدیم.

چیزی که در در نگاه اول توجه همه ما را به خود جلب کرد ساختمان غیر متعارف و البته غیر استاندارد پلیس راهور کهگیلویه بود، ساختمانی متشکل از چندین اتاق که به صورت قطاری پشت سر هم قرار داشتند.

با نگاه‌های متعجب خوب ساختمان پلیس راهور را ورانداز کردیم و هرچه موشکافانه‌تر نگاه می‌کردیم، زوایای بیشتری از عمق محرومیت این ساختمان و مظلومیت عزیزانی که در آن مشغول خدمت هستند، مشخص می‌شد.

شکاف عمیق دیوارها و فرسودگی از سر و روی دیوارها داد می‌زد که این ساختمان کلنگی عمر مفید خود را کرده و به زحمت سرپا ایستاده است، گر چه ساکنان آن سعی کرده بودند با رنگ و لعاب و مرمت جانی دوباره به چهره نحیف آن دهند، ولی کار از این حرف‌ها گذشته و حضور موریانه‌ها و حشرات موزی در میان شکاف‌ها و راهروی تنگ این ساختمان خود حکایت‌گر این است که کار از مرمت و بازسازی گذشته است.

وقتی موضوع را از ساکنان بی‌آلایش آن که پرسنل زحمت‌کش راهور بودند، پرسیدیم تعجبمان دو چندان شد.

این ساختمان به صورت امانی در اختیار پلیس راهور قرار دارد و بعد از چندین سال خانه به دوشی هشت سالی است که در این‌جا مسقر شده‌اند و چنین بود که حکایت پلیس راهور بزرگترین شهرستان استان از لحاظ تعداد شهر و حوزه تحت نظر برایمان جالب‌تر شد.

با خودمان گفتیم شاید پلیس راهور در همه جای استان در این وضعیت به سر می‌برند، ولی وقتی موضوع را از پرسنل راهور و خبرنگاران گچساران و یاسوج جویا شدیم، دیدیم که پلیس راهور دیگر شهرهای استان در وضعیت مساعد و در ساختمان‌های بهتر و مجهز مشغول خدمت هستند.

حکایت مظلومیت پلیس راهور کهگیلویه به اینجا ختم نمی‌شود و آن‌ها از کمبود امکانات به خصوص امکانات خودرویی به شدت گلایه داشتند و گر چه پرسنل راهور کهگیلویه بنا به دلایل امنیتی نمی‌توانستند آمار و اطلاعاتی در این زمینه به ما بدهند، ولی با توجه به وضعیت موجود می‌توان تعداد و امکانات خودرویی را نیز تخمین زد.

وقتی موضوع را با رئیس پلیس راهور کهگیلویه در میان گذاشتیم، اظهار داشت: رایزنی‌های زیادی در این زمینه انجام داده‌ایم و قول‌هایی از برخی مسئولان گرفته‌ایم که امیدواریم عملی شود.

شهباز پورنگ با بیان این‌که رئیس پلیس راهور استان در بازدیدی که  از راهور کهگیلویه داشتند مشکلات را از نزدیک مشاهده کردند، اضافه کرد: تلاش‌های وی برای رفع مشکلات و تجهیز امکانات شایسته تقدیر است، ولی مشکلات آن قدر زیاد است که باید همه مسئولان دست به دست هم دهند تا راهور کهگیلویه از وضعیت کنونی بیرون آید.

وی در ادامه با اشاره به پاره‌ای از وظائف و خدماتی که در پلیس راهور ارائه می‌شود، تصریح کرد: صدور گواهی‌نامه رانندگی، تعویض پلاک، شماره‌گذاری، اجرائیات و رسیدگی به تخلفات و شکایات، کنترل ترافیک سطح شهر از جمله مهم‌ترین وظایف راهنمایی و رانندگی است که با توجه به شرایط کنونی و حجم مراجعات به سختی و مشقات متعدد صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور کهگیلویه گستردگی حوزه تحت نظر راهور کهگیلویه را بسیار وسیع عنوان کرد و افزود: به رغم کمبود امکانات راهور کهگیلویه علاوه بر شهر دهدشت باید امور راهنمایی و رانندگی مربوط به شهرهای لنده، سوق، قلعه رئیسی و دیشموک را نیز انجام دهد که همین موضوع در کنار کمبود امکانات توان بسیار زیادی را از راهور کهگیلویه می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان این‌که علاوه بر شهر دهدشت، شهرهای سی‌سخت و  چرام نیز با  این مشکل مواجه هستند تصریح کرد: امیدواریم که در صورت تامین اعتبار مشکل فضای فیزیکی ساختمان پلیس راهور این شهرها رفع شود.

 

ابوالحسن ملکی اضافه کرد: زمین مورد نیاز برای احداث ساختمان پلیس راهور کهگیلویه تامین شده و امیدواریم اعتبارات مورد نیاز برای احداث ساختمان آن نیز توسط ناجا تامین شود.

وی در مورد کمبود امکانات و خودروهای مورد نیاز پلیس راهور کهگیلویه نیز خاطرنشان کرد: بدون شک همه تلاش خود را انجام خواهیم داد تا بهترین خدمات را چه از لحاظ امکانات و چه نیروی انسانی برای راهور کهگیلویه تامین کنیم.

ملکی با اشاره به وضعیت نامناسبی که ساختمان پلیس راهور کهگیلویه دارد، بیان داشت: به طور قطع این وضعیت مورد رضایت هیچکس نیست و نامه‌نگاری متعددی در این زمینه با ناجا داشتیم تا اعتبار لازم برای رفع مشکلات آن را در اختیار ما قرار دهند.

رئیس پلیس راهور در ادامه با بیان اهمیت  پلیس راهور و جایگاه ویژه پرسنل زحمت‌کش آن در میان مردم ابراز امیدواری کرد که با همت مسئولان ارشد استانی و نیز مجمع نمایندگان استان اعتبارات لازم برای تجهیز زیرساخت‌های لازم برای پلیس راهور در شهرهای دهدشت، چرام و سی‌سخت تامین شود.

ما نیز امیدواریم که مسئولان استانی نگاه ویژه‌ای به رفع مشکلات پلیس راهور کهگیلویه داشته باشند و با تامین اعتبار مورد نیاز آنان تلاش جدی داشته باشند و ساختمان و امکاناتی در خور شأن پلیس راهور و مردم کهگیلویه تامین شود تا بتوانند با توان و انرژی دو چندان به خدمت‌رسانی شتاب بیشتری دهند.

===================

گزارش از قاسم‌خشت‌زر

==================

انتهای پیام/82008/ب40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول