اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت شنا استان یزد:

فقط دو استخر زیرپوشش هیئت شنای یزد است

دبیر هیئت شنا، واترپلو و شیرجه استان یزد گفت: از مجموع 22 استخر موجود در استان یزد، تنها دو استخر زیر پوشش هیئت شنا، واترپلو و شیرجه استان یزد قرار دارد.

فقط دو استخر زیرپوشش هیئت شنای یزد است

ابوالفضل باغستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: هیئت شنای استان یزد با هدف جذب علاقه‌مندان به شنا در استخرهای استان یزد، برنامه‌های خوبی تدارک دیده است که ارائه بلیط نیم‌بها از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: این هیئت همکاری خوبی با موسسات و انجمن‌های خیریه استان دارد که بر این اساس سانس‌هایی را در استخرهای زیرمجموعه هیئت به صورت رایگان و نیم‌بها در اختیار افراد کم توان قرار می‌دهد.

فعال ورزشی استان یزد با بیان اینکه بیشتر استخرهای موجود در شهر مربوط به آموزش و پرورش، دادگستری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا بخش خصوصی است، عنوان کرد: عملا هیئت شنا نمی‌تواند روی جذب علاقه‌مندان مانور بدهد زیرا امکانات چندانی در اختیار ندارد.

وی با بیان اینکه به دنبال انجام اقدامات حمایتی از افراد کم توان در استفاده از استخرهای ورزشی هستیم، تصریح کرد: به دلیل اینکه تنها دو استخر را زیر پوشش داریم، با پیشنهاد برخی ارگان‌ها برای در اختیار قرار دادن سانس‌هایی برای اقشار کم درآمد اقدامی کنیم اما این کار ضمانت اجرایی ندارد.

باغستانی با اشاره به اینکه در ماه‌های گرم سال بیشتر میادین و حوضچه‌های سطح شهر پذیرای کودکان و نوجوانان هستند، بیان داشت: درصد بالایی از این کودکان و نوجوانان از اتباع بیگانه ساکن در یزد هستند اما کودکان و نوجوانان بومی نیز در بین آنها حضور دارند.

وی با اشاره به بیماری‌های واگیردار موجود در آب‌های این حوضچه‌ها و میادین یادآور شد: چنانچه این کودکان از طریق آب‌های آلوده بیمار شوند، این بیماری به افراد دیگر نیز سرایت می‌کند که تبعات منفی بسیاری دارد.

دبیر هیئت شنا، واترپلو و شیرجه استان یزد، عمده دلیل استقبال از آب میادین و حوضچه‌های سطح شهر را افزایش قیمت بلیط استخرهای موجود در شهر برشمرد و به فارس گفت: افزایش نرخ آب‌بهای این مجموعه‌ها باعث افزایش قیمت بلیط و در نتیجه روند روبه رشد و هجومی به میادین سطح شهر شده است.

وی اضافه کرد: توسعه ورزش شنا و حمایت از قشر محروم در این زمینه تنها به عهده این هیئت نیست و نیاز به همکاری شهرداری، استانداری، هیئت شنا، آموزش و پرورش و سازمان ورزش و جوانان است که باید با برنامه‌ریزی و ارائه راهکار مناسب از شنا در میادین شهری جلوگیری شود.

انتهای پیام/90004/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول