اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز در مجلس:

اعضای هیئت تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس ایران مشخص شد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مشخص شدن اعضای هیئت تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس ایران خبر داد.

اعضای هیئت تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس ایران مشخص شد

رضا رحمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: تعیین اعضای هیئت تحقیق و تفحص از این شرکت در دستور کار جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن بود که 11 نفر از نمایندگان به عضویت این هیئت در آمدند.

وی افزود: ابهام در شرایط فروش‌های داخلی و خارجی، ابهام در حساب‌های ارزی این شرکت، افزایش هزینه‌های غیر ضروری و غیر منطقی، مشکل فقدان سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه و صنایع پایین دستی، نامشخص بودن فروش ضایعات، علت تداوم خام فروشی از جمله محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی مس ایران است. 

وی اظهار کرد: همچنین بررسی نحوه پیمان‌سپاری، نحوه بکارگیری نیروهای مورد نیاز مجتمع‌ها و میزان بومی گزینی، نحوه فروش مس و کنسانتره مس و سایر محصولات مسی، صحت و سقم اختلاس و چگونگی برخورد با اختلاس‌گران، نحوه تسهیم گردش مالی در بانک‌ها، نحوه احتساب و توزیع و هزینه‌کرد کارانه و راندمان‌ها و پاداش در بین کارکنان، چگونگی هزینه‌کرد کمک‌های بلاعوض و انجام عمرانی زیربنایی در شهرستان‌ها از جمله دیگر موارد مهم این تحقیق به شمار می‌رود. 

رحمانی تصریح کرد: نحوه تحویل کمک‌های جمع‌آوری شده برای توزیع بین مردم زلزله‌زده، نحوه عزل و نصب مدیران مجتمع‌ها،  نحوه تسهیم هزینه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی به شهرستان‌های دارای مجتمع و نحوه تنظیم قرارداد در باشگاه‌ها نیز از موارد دیگر این تحقیق هستند.

وی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه این افراد باید در جلسه‌ای رئیس، نایب رئیس و دبیر هیئت را تعیین کنند و پس از آن اقدامات بعدی مانند معرفی به رئیس مجلس، حکم ابلاغ و معرفی به رئیس جمهور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه لایحه اصلاح قانون بودجه سال 92 مورد بررسی اعضا قرار گرفت و چند بند به آن اضافه شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بند 16 قانون بودجه سال 91 را در راستای حمایت از کشاورزان و صنایع را در لایحه اصلاح قانون بودجه 92 احیا کردیم.

رحمانی ابراز کرد: همچنین واگذاری پروژه‌های نیمه تمام زیر 40 درصد پیشرفت نیز به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

انتهای پیام/60002/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول