اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رامیان:

منافع همه‎جانبه در پرورش و فروش مرغ رعایت شود

فرماندار شهرستان رامیان گفت: شرایط پرورش و تولید مرغ گوشتی باید به‌گونه‎ای باشد که مرغداران متضرر نشوند و در عین حال مردمی که مصرف‎کننده هستند هم توانایی خرید داشته باشند.

منافع همه‎جانبه در پرورش و فروش مرغ رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی سوخته‎سرایی عصر امروز در جلسه‎ای که به منظور رسیدگی به گلایه‎ها و خواسته‎های مرغداران سطح این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت اقتصادی تولید مرغ و اشتغالزایی خوبی که در نتیجه فعالیت مرغداری‎های سطح رامیان به وجود آمده است، اظهار داشت: برای بررسی مشکلات مربوط به صنف مرغداران از جمله عدم خروج مرغ زنده از گلستان باید تحقیق کرد و با در نظر گرفتن همه شرایط موجود علت کاهش قیمت مرغ را فهمید و با در نظر گرفتن شرایط مردم و البته هزینه‎های تمام شده مرغ برای تولیدکنندگان قیمتی را مصوب کرد که به شخص یا گروهی آسیب نرسد.

شرایط بهداشتی واحدهای مرغداری رامیان مطلوب است

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامیان هم با اشاره به بازدیدهای میدانی که به اتفاق کارشناسان این اداره از مرغداری‎های سطح شهرستان داشته است، اذعان داشت: وضعیت نگهداری مرغ‎ها رضایت‎بخش است و مرغداران با رعایت نکات بهداشتی همکاری خوبی را با اداره دامپزشکی شهرستان داشته‌اند.

محمد الهی اظهار داشت: البته رعایت این نکات هم به سلامت افراد شاغل در مرغداری‎ها کمک می‎کند و هم باعث می‎شود مرغ از خطر آسیب‎دیدگی و نهایتا تلفات در امان باشد و به لحاظ اقتصادی مرغدار متضرر نشود.

وی از برگزاری کلاس‎های آموزشی مشترک با واحد آموزش و ترویج جهاد کشاورزی در زمان‎های مختلف سال خبر داد و از مرغداران درخواست کرد در این کلاس‎ها که به منظور ارتقا سطح آگاهی آنها برای پرورش و تولید مرغ سالم و آشنایی با نحوه دفع پسمانده‎ها و مرغ‎های تلف شده برگزار می‎شود، شرکت داشته باشند.

عدم دسترسی به سوخت و گرانی دان و نهاده‎های دامی

در ادامه گروهی از مرغداران مشکلات خود را مطرح کردند که مهمترین آنها شامل جلوگیری از خروج مرغ زنده از استان، بالا بودن هزینه‎های دان، عدم دسترسی به موقع به نهاده‎های دامی مثل دارو و مکمل‎های غذایی، توزیع نامناسب سوخت در بین مرغداران به‌ویژه در فصول سرد سال که آغاز شده و عدم برخورداری مرغداران از تسهیلات بانکی کم‌بهره به منظور گازرسانی و تجهیز واحدهای مرغداری خود به وسایل سرمایشی و گرمایشی و نداشتن یک نماینده در کمیسیون قیمت‎گذاری مرغ بود.

در پایان مقرر شد جهاد کشاورزی شهرستان رامیان به عنوان متولی اصلی این بخش پیگیری‎های لازم را انجام و با دعوت از ادارات مرتبط در حضور نماینده مرغداران مشکلات را بررسی و نتیجه را به فرماندار اعلام کند.

شایان ذکر است: به گفته محمد پقه مسئول واحد دام جهاد کشاورزی رامیان: در حال حاضر 60 واحد پرورش مرغ گوشتی با مجوز در سطح این شهرستان فعالیت می‌کنند که سالیانه پرورش و تولید یک میلیون و 400 هزار قطعه مرغ را طی چند دوره در 122 سالن انجام می‎دهند.

انتهای پیام/2307/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول