اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کارکنان بیمارستان شهید رجایی

کارگاه آموزشی مهارت‌های رفتاری در گچساران برگزار شد

کارگاه آموزشی مهارت‌های رفتاری و ارتباطی با هدف آشنایی کارکنان بیمارستان شهید رجایی گچساران با محورهای اساسی برقراری ارتباط سازنده با بیماران برگزار شد.

کارگاه آموزشی مهارت‌های رفتاری در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، کارگاه آموزش مهارت‌های رفتاری و ارتباطی ظهر امروز و با حضور کارکنان بیمارستان شهید رجایی این شهرستان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که با استقبال گسترده کارکنان و پرسنل بخش‌های مختلف بیمارستان رو به‌ رو شد، بر لزوم و اهمیت حقوق بیماران برای مشارکت در تصمیم‌گیری‌های تیم درمانی تأکید شد.

مسئول آموزش خدمات پرستاری شبکه بهداشت و درمان گچساران در حاشیه برگزاری این کارگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: بیماران در مدت اقامت در بیمارستان حق دارند که با حرمت و صداقت با آن‌ها رفتار شود.

پریگل طاهری ابراز داشت: بیمار دوست دارد در هر جا که امکان داشته باشد بتواند در تصمیم‌گیری در مورد درمان شریک شده و اظهار نظر داشته باشد.

*حفظ اسرار و حریم بیماران مهم‌ترین مؤلفه‌ برقراری ارتباط صحیح با بیماران است

وی با بیان این‌که در کارگاه آموزش مهارت‌های رفتاری و ارتباطی بر لزوم اهمیت حقوق بیماران برای مشارکت در تصمیم‌گیری‌های تیم درمانی تأکید شد، تصریح کرد: مشارکت بیماران و جامعه در امر سلامت، سبب افزایش رضایت‌مندی و کاهش اضطراب بیماران می‌شود. طاهری با تشریح دیگر اصول مرتبط با مهارت‌های ارتباطی و رفتاری رایج در مراکز درمانی و لزوم توجه هر چه بیشتر کادر درمانی به این اصول بیان کرد: حفظ اسرار و حریم بیماران، اجتناب از وارد کردن اضطراب به بیمار و همراهان از مهم‌ترین شاخصه‌های برقراری ارتباط صحیح با بیماران است.

وی ارزیابی نیازهای ارتباطی بیمار و نیز توجه به بافت فرهنگی را از دیگر مؤلفه‌های برقراری یک ارتباط سازنده میان کارکنان بیمارستان و بیماران عنوان کرد.

مسئول آموزش خدمات پرستاری شبکه بهداشت و درمان گچساران یادآور شد: توجه به شرایط مذهبی جامعه ایرانی و سبک زندگی در مناطق مختلف نیز نکاتی هستند که کارکنان مراکز درمانی در ارتباط با بیماران باید مورد توجه قرار دهند.

به گزارش فارس، کارگاه آموزش مهارت‌های رفتاری و ارتباطی با حضور جمعی از کارکنان بیمارستان شهید رجایی گچساران تشکیل شد و شرکت‌کنندگان با محورهای اساسی برقراری ارتباط سازنده با بیماران آشنا شدند.

انتهای پیام/82014/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول