به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، کارگاه آموزش مهارتهای رفتاری و ارتباطی ظهر امروز و با حضور کارکنان بیمارستان شهید رجایی این شهرستان برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی که با استقبال گسترده کارکنان و پرسنل بخشهای مختلف بیمارستان رو به رو شد، بر لزوم و اهمیت حقوق بیماران برای مشارکت در تصمیمگیریهای تیم درمانی تأکید شد.
مسئول آموزش خدمات پرستاری شبکه بهداشت و درمان گچساران در حاشیه برگزاری این کارگاه در گفتوگو با خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: بیماران در مدت اقامت در بیمارستان حق دارند که با حرمت و صداقت با آنها رفتار شود.
پریگل طاهری ابراز داشت: بیمار دوست دارد در هر جا که امکان داشته باشد بتواند در تصمیمگیری در مورد درمان شریک شده و اظهار نظر داشته باشد.
*حفظ اسرار و حریم بیماران مهمترین مؤلفه برقراری ارتباط صحیح با بیماران است
وی با بیان اینکه در کارگاه آموزش مهارتهای رفتاری و ارتباطی بر لزوم اهمیت حقوق بیماران برای مشارکت در تصمیمگیریهای تیم درمانی تأکید شد، تصریح کرد: مشارکت بیماران و جامعه در امر سلامت، سبب افزایش رضایتمندی و کاهش اضطراب بیماران میشود. طاهری با تشریح دیگر اصول مرتبط با مهارتهای ارتباطی و رفتاری رایج در مراکز درمانی و لزوم توجه هر چه بیشتر کادر درمانی به این اصول بیان کرد: حفظ اسرار و حریم بیماران، اجتناب از وارد کردن اضطراب به بیمار و همراهان از مهمترین شاخصههای برقراری ارتباط صحیح با بیماران است.
وی ارزیابی نیازهای ارتباطی بیمار و نیز توجه به بافت فرهنگی را از دیگر مؤلفههای برقراری یک ارتباط سازنده میان کارکنان بیمارستان و بیماران عنوان کرد.
مسئول آموزش خدمات پرستاری شبکه بهداشت و درمان گچساران یادآور شد: توجه به شرایط مذهبی جامعه ایرانی و سبک زندگی در مناطق مختلف نیز نکاتی هستند که کارکنان مراکز درمانی در ارتباط با بیماران باید مورد توجه قرار دهند.
به گزارش فارس، کارگاه آموزش مهارتهای رفتاری و ارتباطی با حضور جمعی از کارکنان بیمارستان شهید رجایی گچساران تشکیل شد و شرکتکنندگان با محورهای اساسی برقراری ارتباط سازنده با بیماران آشنا شدند.
انتهای پیام/82014/ر30/پ3003