اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

جمعیت دانشجویی آذربایجان شرقی 200 هزار نفر اعلام شد

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: جمعیت دانشجویی استان بیشتر از 200 هزار نفر است و در برخی از شهرهای ما مانند عجب‌شیر، جمعیت دانشجویان بر جمعیت شهر غلبه دارد یا در شهری مانند بناب، یک پنجم جمعیت شهر را دانشجویان و طلاب تشکیل می‌دهند.

جمعیت دانشجویی آذربایجان شرقی 200 هزار نفر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، با بیان اینکه هر تفکری برای تاثیرگذاری بر خلقیات و اندیشه‌های یک ملت، نیازمند تقویت و تحکیم پایه‌های فرهنگ مکتوب است، افزود: تاکید بر ترویج کتاب و کتاب‌خوانی یکی از ارکان مبارزه با ناتوی فرهنگی است که در این میان، برپایی نمایشگاه‌های کتاب به عنوان یک جریان فرهنگی، زمینه‌ساز این حرکت عظیم است.

وی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تبریز را یک رویداد بزرگ فرهنگی ذکر کرد و گفت: برگزاری بزرگترین نمایشگاه کتاب زیبنده آذربایجان شرقی است، چرا که این استان قطبی فرهنگی در کشور به شمار می‌رود.

علیرضابیگی با بیان اینکه تاریخ آذربایجان شرقی حکایت از گذشته فرهنگی درخشان این سرزمین می‌کند، افزود: گستره اثرگذاری تبریز و آذربایجان شرقی در طول تاریخ، محدود به مرزهای کشور نبوده و وجود دروازه تبریز در کشورهایی مانند ترکیه و ارمنستان، نشانه‌ای از این اثرگذاری تاریخی است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از مراودات بین‌المللی آذربایجان شرقی به حوزه فرهنگی برمی‌گردد و ما در زمینه‌های مختلف علمی، دانشگاهی و همچنین گردشگری و صنایع دستی با کشورهای مختلف روابط دوجانبه داریم.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی با دارا بودن دانشگاه تبریز به عنوان دانشگاه جامع شمال‌غرب کشور، یک قطب علمی محسوب می‌شود، افزود: جمعیت دانشجویی استان بیشتر از 200 هزار نفر است و در برخی از شهرهای ما مانند عجب‌شیر، جمعیت دانشجویان بر جمعیت شهر غلبه دارد یا در شهری مانند بناب، یک پنجم جمعیت شهر را دانشجویان و طلاب تشکیل می‌دهند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اینکه هدف نمایشگاه کتاب تبریز نباید تنها عرضه کتاب باشد، گفت: مسئولان برگزاری این نمایشگاه اولا باید تسهیلاتی پیش‌بینی کنند که دانشجویان و محققان بتوانند نیازهای خود را با هزینه کمتر برآورده کنند، ثانیا امکان ارتباط مستقیم نویسندگان و مصنفین را با مخاطبان در طول برگزاری نمایشگاه فراهم کنند.

وی همچنین از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست در ارزیابی غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، حضور نویسندگان در غرفه‌ها را به عنوان یک امتیاز مثبت مد نظر قرار دهند.

علیرضابیگی اضافه کرد: حضور ناشران متعدد خارجی و تعداد عناوین ارائه شده از سوی آنها در نمایشگاه کتاب تبریز، رخداد باارزشی است که حاکی از وجود بستر مناسب فرهنگی در آذربایجان شرقی است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های متعددی در تقویم نمایشگاهی تبریز پیش‌بینی شده، افزود: تلاش می‌کنیم در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگی، تبریز سرآمد دیگر شهرهای کشور باشد و کارآمدی و اهتمام مجموعه استانی را در این حوزه اثبات کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه افتخار داریم یازده نمایشگاه کتاب را در تبریز برگزار کرده‌ایم، افزود: تلاش ما این بوده است که هر سال امکانات بهتر و مناسب‌تری برای برگزاری این نمایشگاه فراهم کنیم.

علیرضابیگی اظهار کرد: از اهتمام مسئولان سابق و فعلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر توجه ویژه به نمایشگاه کتاب تبریز قدردانی می‌کنم.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با حضور 800 ناشر داخلی و ناشرانی از 16 کشور جهان از امروز (7 مهر) به مدت یک هفته در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز شروع به کار کرد.

در این نمایشگاه 102 هزار عنوان کتاب از ناشران داخلی و 45 هزار عنوان کتاب از ناشران خارجی در معرض بازدید و فروش قرار گرفته و علاقمندان می‌توانند هر روز از ساعت 10 صبح تا 20 شب از غرفه‌های نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/60002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول