اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت کوهنوردی مازندران خبر داد

صعود دیوارنوردان مازندران به دومین قله مرتفع ایران/ انتخاب مسیر ‌لهستانی‌ها برای صعود‌

سرپرست هیئت کوهنوردی استان مازندران گفت: دیوارنوردان مازندارنی مسیر 52 لهستانی‌ها را برای صعود به دومین قله مرتفع ایران انتخاب کردند.

صعود دیوارنوردان مازندران به دومین قله مرتفع ایران/ انتخاب مسیر ‌لهستانی‌ها برای صعود‌

افشین احمدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری با اعلام اینکه صعود دیوارنوردان مازندرانی به دومین قله مرتفع ایران به طور جدی در برنامه کاری هیئت قرار  دارد، اظهار داشت: تمرینات مستمری در برنامه کاری دیوارنوردان مازندرانی قرار گرفت و این تلاش‌ها منجر به صعود مستقل دیواره نوردان استان مازندران به دیواره علم کوه شد.

وی تصریح کرد: مهدی آقاجانی و داوود لشگری دو نفر از آماده‌ترین سنگ نوردان استان مازندران از دیواره عظیم و سترگ علم کوه از مسیر 52 لهستانی‌ها به این قله صعود کردند.

سرپرست هیئت کوهنوردی استان مازندران در ادامه با اعلام اینکه رسول نقوی کوهنورد توانمند و فنی مازنی و فاتح قله اورست با هم طنابی یک کوهنورد غیربومی موفق شدند در سال 1366 دیواره علم کوه را از مسیر فرانسوی‌ها صعود کنند،گفت: عامر ازوجی دیگر سنگ‌نورد توانمند و فنی مازندرانی نیز با هم طنابی یک سنگ نورد غیربومی موفق شد در سال 88 دیواره علم‌کوه را فتح کنند.

وی در پایان گفت: کوهنوردان مازندرانی در سال 90 از مسیر 52 لهستانی‌ها، در سال 91 از مسیر اراکی‌ها و در سال 92 از مسیر 48 لهستان موفق به فتح این قله شدند.

به گزارش فارس، قله علم‌کوه با ارتفاع 4 هزار و 850 متر دومین قله بلند ایران است که در منطقه تخت سلیمان قرار دارد و در دامنه شمالی آن دیواره‌ای گرانیتی با ارتفاع تقریبی 650 متر قرار دارد که دارای فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای سنگ‌‌نوردی است.

انتهای پیام/86004/ش‌30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول