اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌مناسبت 7 مهرماه صورت گرفت

رژه ناوگان خودرویی آتش‌نشانی در خیابان‌های اصلی کرمانشاه+تصاویر

به‌مناسبت هفتم مهرماه، سال‌روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی مانوری با رژه ناوگان خودرویی توسط سازمان آتش‌نشانی استان کرمانشاه در خیابان‌های اصلی شهر کرمانشاه برگزار شد.

رژه ناوگان خودرویی آتش‌نشانی در خیابان‌های اصلی کرمانشاه+تصاویر

به‌گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به‌ مناسبت هفتم مهرماه، سال‌روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی، پیش از ظهر امروز مانور آتش‌نشانی از میدان فردوسی شهر کرمانشاه به ‌‌طرف خیابان‌های اصلی و چهارراه مدرس، میدان آزادی و در نهایت میدان امام (ره) برگزار شد.

توزیع محصولات فرهنگی و آموزشی، نواخته ‌شدن زنگ ایمنی در مدارس، گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که به‌مناسبت هفتم مهرماه از طرف سازمان آتش‌نشانی در کرمانشاه انجام ‌شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی است و هدف از این نام‌گذاری احترام به مقام شامخ شهدایی است که در بمباران پالایشگاه آبادان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و بیش‌ترین شهدای آن‌ روز از کارکنان آتش‌نشانی بودند.

حجت‌الله جهانبخشی عنوان کرد: سازمان آتش‌نشانی سازمانی بحران‌مدار است که در قبال جان و مال مردم وظیفه دارد و کار کارشناسی و حفاظت ایمنی ساختمان‌ها را انجام می‌دهد.

وی وظایف آتش‌نشانی را در سه بخش بیان کرد و افزود: وظایف آتش‌نشانی شامل اطفای حریق، امداد و نجات و کارشناسی امداد و نجات است.

به گفته مدیر‌عامل سازمان آتش‌نشانی استان کرمانشاه، 11 ایستگاه آتش‌نشانی در کرمانشاه وجود دارد که 9 پایگاه از این تعداد فعال و دو پایگاه به‌دلیل کافی نبودن نیرو غیرفعال است.

وی خاطر نشان کرد: دو ایستگاه آتش‌نشانی برای عملیات‌های امداد و نجات در نظر گرفته شده و هفت ایستگاه دیگر کار اطفای حریق انجام می‌دهند.

جهانبخشی مدت زمان حاضر شدن نیروهای آتش‌نشان در محل حادثه را سه تا پنج دقیقه اعلام کرد و گفت: این زمان بستگی به شرایط و وضعیت ترافیک دارد و نهایتا اکیپ‌های آتش‌نشانی در هفت دقیقه در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند.

مدیر‌عامل سازمان آتش‌نشانی استان کرمانشاه با بیان اینکه ایمنی باعث امنیت و آرامش می‌شود، گفت: مردم شماره 125 را به‌خاطر داشته باشند تا در صورت وقوع حادثه‌، به‌موقع اطلاع دهند.

انتهای پیام/2700/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول