اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

معاینه فنی خودرو‌ها در کشور صوری است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر معاینه فنی خودرو‌ها در سطح کشور صوری است و متولیان امر باید به منظور جلوگیری از وقوع حوادث در سطح جاده‌های کشور نظارت بیشتری بر روی این موضوع داشته باشند.

معاینه فنی خودرو‌ها در کشور صوری است

حمیدرضا فولاد‌گر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه هفته گذشته کمیسیون‌های عمران و صنایع برای بررسی حادثه اتوبان تهران - قم در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده، اظهار داشت: این کمیسیون‌ها با حضور وزرای صنعت و راه و شهر‌سازی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین شرکت تولید‌‌کننده خودروی اسکانیا در جلسه کمیسیون صنایع نیز حضور داشت، اضافه کرد: در این جلسه از وضعیت خودروی اسکانیا گزارشی ارائه شد و سازمان استاندارد نیز گزارشی را در راستای استاندارد بودن خودروی مورد نظر ارائه داده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گزارش سازمان استاندار حاکی از این بوده که حادثه اتوبان تهران - قم ناشی از ترکیدگی لاستیک خودروی اسکانیا بوده است، تصریح کرد: البته حادثه اتوبان تهران-قم ناشی از عوامل مختلفی بوده، اما فرسودگی و ترکیدگی لاستیک به عنوان دلیل اصلی وقوع این حادثه محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه اما استاندار اعلام کرده است که لاستیک خودروی اسکانیا هنوز 65 درصد عاج داشته و فرسوده نبوده، ادامه داد: نمایندگان مجلس پیگیری‌ها و بررسی‌های بیشتری را نسبت به رسیدگی به وضعیت این حادثه و جلوگیری از وقوع حوادثی مانند تصادف اتوبان تهران-قم انجام می‌دهند.

فولادگر تاکید کرد: در حال حاضر معاینه فنی خودرو‌ها در سطح کشور صوری است و متولیان امر باید به منظور جلوگیری از وقوع حوادث در سطح جاده‌های کشور نظارت بیشتری بر روی این موضوع داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه تمام عوامل مؤثر در وقوع تصادف اتوبان تهران-قم باید بررسی شود، افزود: سنگینی ترافیک این اتوبان یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع حوادث در این مسیر است و مسئولان باید برای جلوگیری از وقوع تصادفات در این مسیر نسبت به راه‌اندازی اتوبان‌های کمکی اقدامات لازم را انجام بدهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌اندازی قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران یکی از راهکار‌های جلوگیری از وقوع تصادفات در این جاده است، اذعان داشت: این قطار باید هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

این مسئول با اشاره به اینکه نتایج حاصل از برگزاری جلسات این کمیسیون‌ها طی دو هفته آینده به صورت کامل و نهایی جمع‌بندی و بررسی می‌شود، اذعان داشت: مسئولان امر باید نظارت‌های خود را نسبت به جلوگیری از وقوع این تصادفات افزایش بدهند و با عاملان وقوع این تصادفات باید به صورت قانونی برخورد شود.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول