اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبر داد

تشکیل جلسه مجلس برای بررسی تصادف اتوبان تهران‌ ـ‌ قم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه اتوبان تهران ـ قم با تشکیل کمیسیون‌های عمران و صنایع در مجلس بررسی می‌شود و امروز مجلس با برگزاری جلسه کمیسیون صنایع درصدد بررسی و ریشه‌یابی این حادثه تأسف‌بار است.

تشکیل جلسه مجلس برای بررسی تصادف اتوبان تهران‌ ـ‌ قم

حمیدرضا فولادگر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه حوادث جاده‌ای باید به صورت کارشناسی ریشه‌یابی شوند تا در آینده با وقوع این حوادث مواجه نشویم، اظهار کرد: حادثه اتوبان تهران ـ قم یکی از حوادث ناگوار رخ داده در کشور بوده است.

وی به بررسی تخصصی دلایل احتمالی وقوع این حادثه در مجلس اشاره کرد و ادامه داد: یکشنبه گذشته مجلس با برگزاری کمیسیون عمران و بررسی وضعیت حمل و نقلی و مباحث عمرانی در راستای ریشه‌یابی وقوع این حادثه از لحاظ حمل و نقلی تلاش کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حادثه اتوبان تهران ـ قم با تشکیل کمیسیون‌های عمران و صنایع در مجلس بررسی می‌شود و امروز مجلس با برگزاری کمیسیون صنایع درصدد بررسی و ریشه‌یابی این حادثه تأسف‌بار است، تصریح کرد: کمیسیون صنایع وضعیت اتوبوس و خودرو‌ها و استاندارد بودن خودرو‌ها را بررسی می‌کند و سازنده اتوبوس نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از وقوع و تکرار این حوادث نیازمند ریشه‌یابی صحیح است، اضافه کرد: تمام ابعاد وقوع چنین حوادثی باید بررسی شود و نظارت نسبت به تردد خودرو‌ها، وضعیت عمران، حمل و نقل و خودرو‌ها و سایر دلایل احتمالی برای وقوع این حوادث باید به صورت کارشناسی بررسی شوند.

فولاد‌گر با اشاره به وضعیت کم‌آبی و خشکسالی‌های حاکم بر استان تاکید کرد: کمبود منابع آبی در استان به عنوان عامل اصلی خشکسالی زاینده‌رود تلقی می‌شود و احیای این رودخانه به تأمین منابع مورد نیاز در استان بستگی دارد.

وی به وضعیت تالاب بین‌المللی گاوخونی اشاره کرد و افزود: این تالاب از سال‌های گذشته تاکنون خشکت شده است و وضعیت تالاب گاوخونی به رودخانه زاینده‌رود بستگی دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی زاینده‌رود را سرچشمه تأمین آب تالاب گاوخونی دانست و گفت: تا زمانی که آبی در رودخانه زاینده‌رود وجود نداشته باشد، تالاب گاوخونی اصفهان نیز خشک و بی‌روح است.

وی با تاکید بر اینکه تالاب گاوخونی با خشک شدن تأثیرات اکوسیستم و زیست محیطی خود را  از دست داده است، اظهار کرد: راهکار‌های تأمین منابع آب باید برای رودخانه زاینده‌رود به کار گرفته شود و با تحقق این موضوع وضعیت کم‌آبی و خشکسالی زاینده‌رود و تالاب گاوخونی ساماندهی می‌شود.

فولاد‌گر با بیان اینکه بعد از ظهر امروز شورای عالی آب به ریاست معاون اول رئیس جمهور در مجلس تشکیل می‌شود، ادامه داد: در این جلسه کارگروه دولت نیز برای رسیدگی به وضعیت خشکسالی‌های فلات مرکزی تشکیل می‌شود و در این کارگروه وضعیت زاینده‌رود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید به بحران‌ها و خشکسالی‌های زاینده‌رود همانند دریاچه ارومیه نگاه ویژه‌ای داشته باشد، تصریح کرد: آقای زرگر به عنوان استاندار جدید اصفهان نیز باید برنامه‌های ویژه‌ای را به منظور رفع مشکلات آبی در استان اجرا کند.

انتهای پیام/63004/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول