اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کاله مازندران در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس:

پیشرفت بسکتبال در مازندران رضایت‌بخش نیست/ سارنگ مربی کاله شد

مدیرعامل باشگاه ورزشی کاله مازندران با اشاره به اینکه علی سارنگ مربی تیم بسکتبال کاله شد، گفت: پیشرفت ورزش بسکتبال در مازندران رضایت‌بخش نیست و انتظارات را برآورده نکرده است.

پیشرفت بسکتبال در مازندران رضایت‌بخش نیست/ سارنگ مربی کاله شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، ورزش بسکتبال یکی از ورزش‌های زیبا، مفرح، پرطرفدار و مهیج است که طی چند سال گذشته توانست طرفدار بسیار زیادی را به سوی خود بکشاند.

این ورزش پرطرفدار با جلب رضایت بخش خصوصی نیز توانسته تیم‌های مطرح متعددی را در لیگ برتر، لیگ‌های دسته یک و دسته دو کشور به جامعه ورزش معرفی کند.

در این بین با یکی از افراد موفق در امر ورزش و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی به گفت‌وگوی تفصیلی نشستیم، بهمن سلیمانی یکی از افراد صاحب‌نام در فدراسیون بسکتبال و مدیرعامل باشگاه ورزشی کاله مازندران که در رشته ورزشی بسکتبال و والیبال تیمداری می‌کند و به تازگی نیز رئیس سازمان لیگ بسکتبال کشور شد.

* فارس: وضعیت تیم بسکتبال کاله مازندران امسال چگونه است و آیا این تیم در لیگ برتر تیمداری می‌کند؟

سال قبل تیم بسکتبال کاله مازندران توانست برای دومین سال، قهرمانی در لیگ دسته یک بسکتبال باشگاه‌های کشور را جشن گرفته و جواز صعود به لیگ برتر را کسب کند ولی با نظر اعضای هیئت مدیره باشگاه این تیم امسال نیز در لیگ دسته یک حاضر شده و در این مقطع تیمداری می‌کند.

برای بسکتبال کاله هدف‌گذاری خاصی نکردیم تا گام به گام وارد لیگ برتر شویم، امسال نیز در لیگ دسته یک حاضر می‌شویم و عمده هدف ما بازی دادن بازیکنان مازندرانی و معرفی آنها به بسکتبال کشور است البته برای امسال برنامه داریم تیم جوانان بسکتبال ما که به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شد را با حدود سه یا چهار بازیکن فصل گذشته برای لیگ دسته یک راهی کنیم.

* فارس: آیا کادر فنی این تیم نیز همانند سال گذشته است؟

بله، فقط یک تغییر عمده در ترکیب کادر فنی این تیم ایجاد شده که رضا نوری به دلیل مشغله زیاد کاری و سرمربیگری یکی از تیم‌های پایه ملی‌پوشان بسکتبال کشورمان از ادامه همکاری با این تیم در لیگ آینده کناره‌گیری کرده و ما به جای وی، علی سارنگ مربیان سازنده، جوان، با دانش روز و تحصیلات آکادمی بین‌المللی را به کار گرفتیم که محمدعلی رجایی نیز امسال هم به عنوان سرپرست در تیم فعالیت دارد.

امسال قرار است لیگ دسته یک بسکتبال در آبان ماه کار خود را آغاز کند ولی برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه این دوره از رقابت‌ها زودتر برگزار شود نیز به گوش می‌آید و همه چیز به جلسه مسئولان در فدراسیون بسکتبال باز می‌گردد.

* فارس: ساخت و فراهم آوردن زیرساخت‌های بسکتبال در بابل چه میزان پیشرفت داشته است؟

پایگاه قهرمانی بسکتبال مازندران را در بابل کلنگ‌زنی کردیم تا بتوانیم با بهره‌برداری از آن تربیت، شناسایی و پرورش استعدادهای بسکتبالی را داشته باشیم تا برای بسکتبال مازندران موثر باشیم.

این پایگاه قهرمانی در فضایی حدود 2 هزار و 100 مترمربع طراحی شده، حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، کار ساخت سوله آن انجام شده و در حال ساخت سالن ورزشی، بدنسازی و مکان‌های اداری هستیم.

* فارس: وضعیت بسکتبال مازندران نسبت به گذشته به چه صورتی بوده است؟

طی چند سال گذشته در پیشرفت ورزش بسکتبال در مازندران موفق نبودیم، سال‌های گذشته در هر چهار رده و در دسته‌های مختلف بسکتبال کشور جزو چند تیم بالایی بودیم البته با این وجود نیز بازیکنان بسکتبالیست ما در تیم‌های مختلف کشور در حال بازی هستند اما من از وضعیت پیشرفت بسکتبال در مازندران رضایت ندارم.

از ابتدا تعریف کردم باید مازندران در یک مثلث یا مربع قدرت بسکتبال کشور جای گیرد و پس از تهران و اصفهان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد ولی کارهای بسیار خوبی در سطح کشور انجام شد اما در مازندران توقع‌ها آن گونه که مورد انتظار بود پیش نرفت و عواملش هم اجاره بالا، نداشتن سالن، کمبود و نبود امکانات است اما، با این وجود نیز بسکتبال در مازندران از هیئت‌هایی بود که 14 سال متوالی و مستمر لیگ استانی برگزار می‌کند.

در داخل استان نیز با برنامه حرکت می‌کنیم، سه ماه اول سال مسابقات نداریم، سه ماه دوم سال مسابقات داخل استان و منطقه داریم و از مهر ماه نیز لیگ داخل استان آغاز می‌شود البته در بیشتر رده‌های تیم ملی نیز بازیکنان ملی‌پوش داریم.

ممکن است بقیه تحلیلگران و کارشناسان کارنامه ورزش بسکتبال در مازندران را قبول داشته باشند ولی توقعات من برآورده نشده است.

* فارس: لیگ دانش‌آموزی بسکتبال و والیبال سال گذشته نخستین تجربه خود را در آمل انجام داد، آیا این مسابقات رضایت‌بخش بود؟

بسکتبال و والیبال دو رشته پرطرفدار در این شهرستان است، سال قبل لیگ دانش‌آموزی بسکتبال زیر نظر حسن ونهاری و والیبال زیر نظر ولی‌الله فیاض‌نیا در این شهرستان برگزار شد که نتایج خوبی به همراه داشت.

در شهرستانی همانند آمل حدود 15 تیم در هر رشته شرکت داشتند که امسال با استقبال بیشتری روبه‌رو می‌شود البته چندی قبل جلسه بسیار خوبی با رئیس اداره آموزش و پرورش آمل داشتیم که نشان داد مسئولان نیز پیگیر ورزش در رده‌های پایه هستند.

امسال امیدواریم با همسویی مدیران و تفکرات‌شان در کیفیت و کمیت تغییرات زیادی را شاهد باشیم.

پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 20 تیم در این مسابقات شرکت داشته باشند تا بازیکنان خودشان را به مربیان نشان داده و استعدادها شکوفا و شناسایی شود.

* فارس: در پایان چه صحبت‌هایی برای مردم ورزش‌دوست مازندران دارید؟

با تیمداری بخش خصوصی می‌خواهیم ورزش مازندران را به شرایط مطلوبی برسانیم و امیدواریم با تیمداری در رسته‌های والیبال و بسکتبال علاوه بر مدال‌آوری که شادی مردم را به همراه دارد در زمینه کشف استعدادها هم موفق عمل کنیم.

-------------------------------

گفت‌وگو از قربانعلی مسافر

-------------------------------

انتهای پیام/86012/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول