اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام:

سامانه پایش لحظه‌ای آلاینده‌های پتروشیمی ایجاد می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: سامانه پایش لحظه‌ای آلاینده‌های پتروشیمی ایجاد می‌شود.

سامانه پایش لحظه‌ای آلاینده‌های پتروشیمی ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، غلامحسین کاظمی صبح امروز در بازدید از مجتمع پتروشیمی ایلام اظهار داشت: با توجه به راه‌اندازی قریب‌الوقوع پتروشیمی راه‌اندازی سیستم فاضلاب و بهره‌گیری از سامانه پایش لحظه‌ای به منظور نظارت دقیق بر وضعیت آلاینده‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: تسریع در احداث واحد اولفین و انتقال میعانات گازی به پتروشیمی اقدامی مثبت در راستای کاهش آلودگی ناشی از حمل فرآورده‌های پتروشیمی است.

این مسئول در بازدید از پالایشگاه گاز ایلام نیز بر تسریع در روند احداث تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی تاکید کرد و گفت: ایجاد فضای سبز در این محیط نیز ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

کاظمی تصریح کرد: رعایت مسائل زیست محیطی و تسریع در اجرای برنامه‌های زیست محیطی، رعایت استانداردهای آب و هوا و ... با اعمال تمهیدات لازم در این زمینه ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: واحد حذف بو از میعانات گازی در مجاور پالایشگاه گاز یکی از مطالبات محیط زیست بوده که در حال اجراست.

وی به اهمیت راه‌اندازی واحد حذف بو در کاهش آلودگی هوای ناشی از حمل میعانات گازی اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات موجود برای مسافرین و مراکز مسکونی مجاور محور ارتباطی به استان خوزستان انتشار مرکاپتان‌ها و ایجاد آلودگی هوا در مسیر تردد تانکرهای حمل میعانات گازی است.

این مسئول اضافه کرد: امیدوارم با تسریع در راه‌اندازی واحد مذکور و حذف ترکیبات بدبو از میعانات گازی، مشکل آلودگی هوای ناشی از تردد تانکرهای مورد نظر مرتفع شود.

در ادامه مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از روند پیشرفت ساخت و راه‌اندازی پتروشیمی ایلام بازدید به عمل آمد و از وضعیت سیستم تصفیه فاضلاب، احداث فضای سبز و اقدامات انجام شده در زمینه اجرای برنامه‌های زیست محیطی سرکشی کرد.

انتهای پیام/2246/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول