اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین تشریح کرد

علل ناکامی توسعه شهری در قزوین/ حاشیه‌نشینی و کمبود اعتبار در صدر

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین علل افت و خیزهای چند ساله شهرهای این استان را تشریح کرد.

علل ناکامی توسعه شهری در قزوین/ حاشیه‌نشینی و کمبود اعتبار در صدر

غلامحسن اسلامی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان توسعه شهری را در ارتقای جایگاه شهری بسیار مهم و وسیع خواند و جلب مشارکت شهروندان را در اداره شهر تأثیرگذار دانست.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین هم‌فکری، اتحاد اعضای شورا، آینده‌نگری و تلاش شهرداری‌ها در کنار پشتیبانی دستگاه‌های دولتی را برای توسعه مهم خواند و افزود: البته آینده‌نگری و اتحاد بدون برنامه‌ریزی بلند‌مدت میسر نبوده و شهرهای توسعه نیافته و در حال توسعه باید الزام به فرایند نسبتاً طولانی داشته باشند.

اسلامی صدر تعامل را محور فعالیت‌های حوزه شهری برشمرد و خواستار تشریح طرح‌ها برای اجرا در شهر‌ها و نواحی مختلف استان قزوین از سوی مجریان شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های تدوین شده شهری در درجه نخست وضعیت‌های موجود شهر را به همراه استعدادهای شهری شناسایی می‌کند تا در چارچوب این طرح‌ها برای طی دوره مشخص حرکت شهر را بتوان روشن کرد چراکه ساختار اصلی طرح‌های توسعه شهری نیز مبنی بر آسیب‌شناسی دقیق است.

این مسئول ادامه داد: دو تا سه شهر در استان قزوین در حال حاضر دارای طرح تفصیلی شهری بوده و طرح تصویب این برنامه برای دیگر شهرهای استان نیز در مراحل تدوین قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین ادامه داد: به تمام شوراها و شهرداری‌های استان توصیه می‌شود تا ضمن حرکت برای تصویب طرح توسعه مدون شهری نسبت به ارتقای ناحیه محل مسئولیت خود اقدام کنند.

اسلامی صدر خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به اداره طرح تفصیلی راه و شهرسازی توسط راه و شهرسازی تهیه طرح تفصیلی تعدادی از شهرهای استان در دست اقدام قرار گرفته است.

این مسئول، زمان تحویل طرح‌های شهری را بر عهده مشاوران اداره ‌کل راه و شهرسازی دانست.

وی اضافه کرد: همچنین اداره‌ کل دفتر امور شهری استانداری قزوین مسئولیت دبیری ستاد هماهنگی برگزاری روز قزوین را نیز انجام داده است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین به تشریح دلایل حاشیه‌نشینی پرداخت و عدم موفقیت کامل در جلوگیری از تخلفات ساختمانی توسط شهرداری‌ها را عامل محوری برای گسترش حاشیه‌نشینی ذکر کرد.

اسلامی صدر ادامه داد: در حال حاضر مشکل مهاجرپذیری در بیشتر شهرهای استان قزوین به طور جدی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در مسئله حاشیه‌نشینی تعدادی از بافت‌های خارج از شهر به ساخت‌ و‌ ساز اقدام می‌کنند؛ البته دلایل حاشیه‌نشینی برای هر یک از شهرها تفاوت دارد.

این مسئول شهری ادامه داد: در حال حاضر نیاز شدیدی برای تامین اعتبار از سوی شهر‌های استان وجود دارد که البته با توجه به وضعیت درآمدی امکان فعالیت عمرانی سنگین در شهر‌های استان موجود نیست و بنا بر اذعان ناظران و شهروندان کارهای ارزشمندی در راستای کمک به توسعه انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین گفت: به طور مثال گسترش حیطه فضای سبز و رفع مشکل روسازی جاده‌ها جزو فعالیت‌های ارزشمند شهرداری اسفرورین در راستای توسعه است.

انتهای پیام/77005/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول