اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

واکنش طالبان به اظهارات «نواز شریف» در نیویورک

گفت‌وگوی نواز شریف با یک رسانه آمریکایی در جریان سفرش به نیویورک و اظهارات وی درباره صلح با طالبان، این گروه شبه‌نظامی را به واکنش واداشت.

واکنش طالبان به اظهارات «نواز شریف» در نیویورک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، شبه‌نظامیان طالبان پاکستان اظهارات نواز شریف درباره مذاکرات صلح را که در گفت‌وگو با یک روزنامه آمریکایی در نیویورک ایراد کرد، به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

نواز شریف که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد در مصاحبه با روزنامه «وال استریت ژورنال» تصریح کرد که شبه‌نظامیان باید برای ورود به مذاکرات، سلاح خود را زمین گذاشته و قانون اساسی پاکستان را بپذیرند.

این در حالی است که دولت پاکستان پیش از این هیچ پیش‌شرطی برای آغاز مذاکرات تعیین نکرده بود.

نواز شریف همچنین در دیدار خود با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در نیویورک اعلام کرد که اگرچه دولت به دنبال مذاکره با طالبان است اما در صورت شکست مذاکرات، اقدامات نظامی شدیدتری بر ضد شبه‌نظامیان انجام خواهد شد.

پس از این اظهارات، «شاهدالله شاهد» سخنگوی گروه شبه‌نظامی «تحریک طالبان پاکستان» با انتقاد از این موضع‌گیری نواز شریف، عنوان کرد که دولت در مذاکرات صلح خود با طالبان جدی نیست.

وی گفت: نواز شریف با اعلام اینکه طالبان باید سلاح خود را زمین گذاشته و به قانون اساسی کشور پایبند باشند، نشان داد که پیرو سیاست‌های آمریکا و متحدانش است.

شاهد افزود: اگر ما می‌خواستیم این پیش‌شرط‌ها را بپذیریم در آن صورت نیازی به انجام مذاکره نیز نبود.

سخنگوی طالبان گفت: ما تنها زمانی با دولت وارد مذاکره می‌شویم که این نهاد از قدرت تصمیم‌گیری برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای اعتمادسازی 3 گام مهم باید برداشته شود که عبارتند از خروج نیروهای ارتش از مناطق قبایلی پاکستان، آزادی زندانیان طالبان و پایان حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به پاکستان.

سخنگوی طالبان با اشاره به اینکه این خواسته‌ها، شرط یا پیش‌شرط مذاکرات نبوده و تنها گامی برای اعتمادسازی و اثبات قدرت تصمیم‌گیری دولت است، افزود: ما شروط خود را پای میز مذاکره اعلام می‌کنیم.

وی درباره عملیات‌های همه جانبه ارتش پاکستان بر ضد شبه‌نظامیان نیز گفت: عملیات برضد ما از 10 سال پیش تاکنون ادامه دارد. ما به این عملیات‌ها عادت کرده‌ایم و حتی از آن استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول