اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن بیهوشی گیلان خبر داد

راه‌اندازی دفتر مرکزی گردشگری سلامت در آستارا

رئیس انجمن بیهوشی گیلان از راه‌اندازی دفتر مرکزی گردشگری سلامت در شهرستان مرزی آستارا خبر داد.

راه‌اندازی دفتر مرکزی گردشگری سلامت در آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، علیرضا کریم‌زادحق بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از مناطق مختلف این شهرستان اظهار کرد: ایران به لحاظ ویژگی‌های طبیعی جزو پنج کشور نخست دنیا و به لحاظ آثار باستانی و تاریخی جزو 10 کشور نخست دنیا است.

وی، با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری در کشور وجود دارد افزود: با توجه به نیروهای متخصص و فوق تخصصی ماهر پزشکی در کشور و به ویژه در شهر رشت، گیلان می‌تواند قطب پزشکی شمال کشور شود.

فعال نمونه گردشگری سلامت کشور، با اشاره به اینکه می‌توان با استفاده صحیح از منابع و مدیریت هدفمند از ظرفیت‌های بالای حوزه پزشکی در استان بهره برد، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و تعامل و همکاری مسئولان ذی‌ربط می‌توان بیماران کشورهای حاشیه دریای خزر را در چارچوب قانون جذب و به آنها خدمات نوین پزشکی ارائه کرد.

کریم زادحق، هزینه خدمات پزشکی ایران در مقایسه با کشورهای همجوار را پایین دانست و خاطرنشان کرد: کیفیت خدمات پزشکی ایران بسیار بالاست و پزشکان ایرانی مورد قبول جامعه جهانی هستند.

وی با اشاره به اینکه از این فرصت طلایی باید برای توسعه کشور استفاده کرد، متذکر شد: در راستای توسعه گردشگری سلامت مدیریت بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) تصمیم دارد یک دفتر مرکزی در شهر توریستی و مرزی آستارا راه‌اندازی کند.

به گفته مدیر عامل بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) در این دفتر خدمات مختلفی به بیماران جمهوری آذربایجان در گیلان ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: این دفتر با کارشناسان و پزشک مجرب در راهنمایی صحیح بیماران و هدایت آنها به مراکز درمانی مورد نیاز نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

کریم‌زاد‌حق، افزود: ورود هر گردشگر سلامت معادل چهار برابر یک گردشگر عادی برای کشور ارزآور است و ورود یک گردشگر می‌تواند شغل در کشور را فعال کند.

وی، با بیان اینکه با فعال کردن مسیر گردشگری سلامت از مرز آستارا می‌توانیم گام بسیار مهمی در برطرف شدن معضل بیکاری در استان برداریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت همه جانبه مسئولان پرتلاش دستگاه‌های مربوطه و فعال کردن حوزه گردشگری سلامت استان، گیلان را به قطب گردشگری سلامت شمال کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام/84001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول