اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی شش ماهه نخست امسال

بیش از 3 هزار حادثه و حریق در اصفهان به وقوع پیوسته است

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: طی شش ماهه نخست امسال سه هزار و 344 حادثه و حریق در شهر اصفهان به وقوع پیوسته و تعداد حریق شش درصد و حوادث نیز پنج درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

بیش از 3 هزار حادثه و حریق در اصفهان به وقوع پیوسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید رضوانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه به صورت میانگین روزانه 18 حادثه و حریق در سطح شهر به وقوع می‌پیوندد، اظهار داشت: میانگین جهانی زمان رسیدن نیرو‌های آتش‌نشانی به محل حادثه بین سه تا پنج دقیقه است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته میانگین زمان رسیدن آتش‌نشانی اصفهان به محل حادثه هشت دقیقه بوده، اضافه کرد: اما با افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی، تغییر دیدگاه‌ها از سنتی به علمی، افزایش توان جسمانی نیرو‌های آتش‌نشانی و منطبق کردن ناوگان با شرایط معابر میانگین زمان رسیدن نیرو‌های آتش‌نشانی به محل حادثه کاهش یافته است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در سال 1390 میانگین زمان رسیدن نیرو‌های آتش‌نشانی به محل حادثه چهار دقیقه و 29 ثانیه بوده، تصریح کرد: در سال گذشته نیز میانگین زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه چهار دقیقه و 23 ثانیه بوده و کاهش زمان رسیدن نیرو‌های آتش‌نشانی به محل حادثه از سیاست‌های اصلی این سازمان محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: طی شش ماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته میانگین زمان رسیدن نیرو‌های آتش‌نشانی به محل حادثه چهار دقیقه و 17 ثانیه بوده است.

رضوانی با بیان اینکه در حال حاضر به صورت میانگین روزانه یک‌هزار و 426 تماس با سامانه 125 گرفته می‌شود، تاکید کرد: همچنین میانگین حوادث در اصفهان به صورت روزانه 18 حادثه است و به صورت میانگین برای هر حادثه  روزانه 12 تماس با سامانه 125 گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همچنین روزانه 270 تماس به صورت میانگین برای استفاده از مشاوره‌های ایمنی با 125 گرفته می‌شود، افزود: البته آتش‌نشانی تلفن 2674444 را برای استفاده از مشاوره‌های ایمنی اختصاص داده است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پنج مورد از تماس‌های افراد با آتش‌نشانی خطای مخابراتی است، ادامه داد: 340 مورد از تماس‌های افراد با سامانه 125 نیز به دلیل عدم آشنایی شهروندان با شماره‌های امدادی است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد مزاحمت‌های تلفنی به سامانه 125 در شش ماهه نخست سال گذشته 846 مورد بوده، عنوان کرد: تعداد این مزاحمت‌ها در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 550 مورد بوده و طی شش ماهه نخست امسال با کاهش 35 درصدی مزاحمت‌های تلفنی مواجه بوده‌ایم.

رضوانی با تاکید بر اینکه بیشتر مزاحمت‌های تلفنی با سامانه 125 به کودکان هفت تا 12 سال اختصاص دارد، ادامه داد: طی شش ماهه نخست امسال سه هزار و 344 حادثه و حریق در شهر اصفهان به وقوع پیوسته و تعداد حریق شش درصد و حوادث نیز پنج درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته هفت مورد گاز‌گرفتگی در شهر اصفهان به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: این گاز‌گرفتگی‌ها منجر به فوت شش نفر و نجات پنج نفر شده است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اذعان داشت: در مجموع 47 درصد از آمار عملیات آتش‌نشانی اصفهان طی شش ماهه نخست امسال به آتش‌سوزی‌ها و 53 درصد نیز به حوادث اختصاص دارد.

انتهای پیام/63004/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول