اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد واحد قائمشهر:

دانشگاه‌ها بستر مطالعات میدانی در حوزه کارکرد شهدا شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر گفت: دانشگاه‌ها باید بستر مطالعات میدانی در حوزه کارکردهای شهدا و ایثارگران را فراهم کنند.

دانشگاه‌ها بستر مطالعات میدانی در حوزه کارکرد شهدا شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، محمدرضا باقرزاده بعدازظهر امروز در گردهمایی اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر به اهمیت مفهوم‌سازی در علوم اجتماعی اشاره کرد و افزود: باید مفاهیم متناسب با جایگاه و نقش افراد در جامعه مورد توجه قرار گیرد همان طور که مقام معظم رهبری توفیق  قابل ملاحظه‌ای در طرح و بیان مفاهیم ضروری را دارند مسئولان دیگر نیز باید مطابق با شئون کاری خود عامل اجرای این مقوله باشند.

وی اظهار داشت: به همین سبب طرح مضمون نرمش قهرمانانه توسط رهبری در عالم دیپلماسی جایگاه روشن و عملیاتی خود را دارد و این مکمل مفاهیمی نظیر نگاه انقلابی ایشان است.

دبیر شورای راهبردی منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی فرایند دفاع مقدس را یک الگوی اثر بخش ملی جهت تحقق سبک زندگی پیشرو دانست که با یک ساختار کار آمد بومی می‌توان آن را عملیاتی کرد.

وی همچنین گفت: حماسه دفاع مقدس جریان احیا و بازتولید بسیاری از ارزش‌های بر زمین مانده و ارزش‌های مغفول است که از این رو باید برای حفظ ارزش‌های آن کوشش کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر متجلی شدن مفهوم معنویت را اوج دفاع مقدس دانست و گفت: تدبیر و خلاقیت مومنانه و هوشمندانه بر پایه ارکان دینی در دفاع مقدس صورت گرفت.

باقرزاده در ادامه اظهار داشت: همچنان در تبیین فرایند دفاع مقدس مظلومیتی وجود دارد که همان نهادینه نشدن ارزش‌های آن است لذا نقش دانشگاه‌ها در استقرار این زمینه مهم و موثر خواهد بود.

وی گفت: دانشگاه‌ها باید شرایطی فراهم کنند تا مطالعات میدانی در حوزه کارکرد شهدا و ایثارگران صورت گیرد.

باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این نکته که استاد بسیجی هم خود بصیرت دارد و هم بصیرت بخش است انتظارات خود را از اساتید بسیجی عنوان کرد و اظهار داشت: اساتید بسیجی باید نگاه نافذ، فهم مستحکم مطابق با منویات مقام معظم رهبری و اصول و مبانی دینی، زبان صریح و عمل جسورانه داشته باشند.

انتهای پیام/86008/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول