اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

رئیس جمهور ایران سازمان ملل را به تسخیر خود درآورد

امام جمعه خوی با اشاره به موضع‌گیری شفاف و عزتمندانه رئیس جمهور در نیویورک، گفت: رئیس جمهور ایران اسلامی سازمان ملل را به تسخیر خود درآورد.

رئیس جمهور ایران سازمان ملل را به تسخیر خود درآورد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان بر رعایت تقوای الهی، به بیان تفاسیری از آیات و روایات متعدد پرداخت و اظهار داشت: صبر و پایداری در برابر مشکلات، سختی‌ها و مصائب روزمره زندگی از دستورات موکد اسلام است.

وی با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) تصریح کرد: صبر انواع مختلفی دارد که صبر به هنگام مصیبت، صبر بر اطاعت خدا و صبر در برابر گناه و خودداری از ارتکاب آن از موارد عمده صبر محسوب می‌شوند.

موسوی شکوری در ادامه ضمن اشاره به مضمون روایتی از امام باقر(ع)، افزود: کسی که هنگام مصیبت صبر و شکیبایی کرده و خدا را حمد و سپاس گوید بی‌گمان به کار خداوند رضایت داده و اجر و پاداش او با خدا خواهد بود.

شکستن حصر آبادان تبلوری از ولایتمداری رزمندگان

امام جمعه خوی به سالگرد عملیات ثامن‌الائمه(ع) اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام با طراحی و اجرای این عملیات ضمن لبیک‌گویی بر فرمان رهبری، آبادان را از محاصره یک‌ساله آزاد کردند.

وی به نتایج و دستاوردهای این عملیات اشاره کرد و گفت: تصرف ساحل شرقی رود کارون، خروج آبادان از محاصره یک‌ساله، آزادسازی 150 کیلومتر از اراضی اشغالی، کشته و زخمی شدن 3 هزار نفر از نیروهای دشمن و به اسارت درآمدن هزار و 656 نفر از نیروهای دشمن از جمله این دستاوردها بودند.

رئیس جمهور ایران اسلامی سازمان ملل را به تسخیر خود درآورد

موسوی شکوری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به سفر پنج روزه رئیس جمهور به نیویورک اشاره کرد و گفت: با بررسی ابعاد مختلف این سفر می‌توان پی برد سازمان ملل به تسخیر رئیس جمهور ایران و هیئت همراه ایرانی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور در این سفر با اقتدار و صلابت و با توسل به دیپلماسی جهانی، مسائل مهم داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تحلیل قرار داد و مطالب لازم را به گوش جهانیان رساند.

امام جمعه خوی ضمن انتقاد از برخی روش‌های زورگویانه در مناسبات بین‌المللی، به تبلیغات نادرست اسلام‌ هراسانه و شیعه ‌هراسانه در میان برخی جوامع اشاره کرد و گفت: ملت ایران فجایع انسانی رخ داده شده در سوریه، عراق و لبنان و همچنین اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را به شدت محکوم می‌کنند.

وی ضمن صلح‌آمیز خواندن فعالیت‌های هسته ای ایران، تصریح کرد: دولت ایران به طور قاطع از حقوق قانونی خود در مسیر هسته‌ای دفاع می‌کند.

موسوی شکوری همچنین به موضع‌گیری شفاف و عزتمندانه رئیس جمهور در ارتباط با سخنان رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: در صورت عزم سیاسی سران آمریکایی و پرهیز از پرداختن به منافع گروه‌های جنگ‌طلب، می‌توان با چاره‌جویی به راه حلی اساسی برای مدیریت اختلافات رسید.

انتهای پیام61006/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول